З початком календарного року відчуваємо збільшення кількості дітей, які потребують проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку, оскільки така оцінка необхідна перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти, професійно-технічної освіти.
З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки мають звернутися до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Нагадаємо алгоритм підготовки та проведення комплексної оцінки:
Таке оцінювання проводять фахівці ІРЦ (практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог) безпосередньо в присутності батьків.
Первинний прийом батьків дитини проводить директор центру, або особа, яка його заміняє, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
– документи, що посвідчують особу батьків (паспорт)
– свідоцтво про народження дитини;
– індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
– психолого-педагогічна характеристика дитини у разі навчання
– додаткові медичні обстеження за наявності.
Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини відбувається індивідуально за такими напрямами, як:
-
фізичний розвиток;
-
мовленнєвий розвиток;
-
когнітивна сфера;
-
емоційно-вольова сфера;
-
освітня діяльність.
У разі встановлення фахівцями ІРЦ у дитини особливих освітніх потреб, висновок про комплексну оцінку є підставою для створення інклюзивного класу /групи, складання індивідуальної програми розвитку і надання їй психолого -педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (прописані у висновку із зазначенням годин та фахівців).
Комплексна оцінка відбувається за попереднім записом за телефоном 068-070-06-98 або через систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/