LEGO – це конструктор для дітей всіх вікових категорій. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування, що дозволяє організувати ігрову, дослідницьку та творчу діяльність.
Переваги LEGO -технологій:
-Конструктор безпечний для дитини:немає ризику поранитися,проковтнути;
-кольори деталей різні, яскраві, привабливі. Враховується особливість дитячого сприйняття світу;
– робота з застосуванням LEGO -технологій перетворює заняття на гру,сприяє розвитку уважності,посидючості,точному виконанню інструкцій;
– робота з LEGO-цеглинками вчить дітей творчо мислити, знаходити взаємозв’язки, будувати ланцюжки логічних суджень, планувати свої дії, висловлювати власну думку, сприяє корекції психічних процесів та подоланню розладів мовлення у дітей;
– сприяє розвитку дрібної моторики рук , координації рухів.
-ігри з конструктором довго не набридають дитині, оскільки забезпечують значну варіативність,
різноманітність комбінацій.
Застосування LEGO на логопедичних заняттях сприяє:
– формуванню граматичної складової мовлення (розвиток вмінь узгодження числівників з іменниками, прикметників з іменниками в роді, числі і відмінку, словотвору дієслів з використанням різних приставок, утворення складних слів);
– навчанню грамоти: вправи типу
«Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків/складів у слові».
«Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні»
«Виклади з цеглинок літеру». Маніпулюючи деталями конструктора ЛЕГО дитина, перетворюючи їх то в одну, то в іншу букву, запам’ятовує образ літери, краще розрізняє подібні букви, що допомагає освоїти ази грамоти і виконує роль наочної опори.
– постановці і автоматизації звуків в ході гри: вибудовування сходинок, драбинок, доріжок, за якими дитина «проходить», називаючи відповідні склади і слова;
– формуванню та розвитку правильного тривалого видиху: вправа «Повітряні перегони» – за допомогою дихання необхідно перемістити цеглинку з одного кінця столу на інший );
– формуванню фонематичного сприйняття: вправи типу
«Повтори ритм».
«Якщо почуєш звук [С], то підійми червону цеглинку, якщо звук [Ш] – зелену».
– розвитку орієнтування в просторі, профілактиці порушень навичок письма:
При створенні композицій за певною сюжетною лінією дитина вчиться правильно співвідносити «право», «ліво», «ззаду», «попереду», «під», «над», розрізняти поняття «між тим-то і тим-то» т.д ., тим самим формується розуміння просторових відносин між предметами.
Вправи:
«Постав цеглинку на праву (ліву) руку, підніми цеглинку догори».
«Поклади цеглинку посередині аркуша; праворуч; ліворуч; угорі; внизу аркуша».
«Створи із цеглинок картину на аркуші».
– збагаченню словникового запасу, розвитку зв’язного мовлення: збираючи конструкцію, дитина вчить нові слова: назви форм, кольорів, споруд, матеріалів, їх характеристик використовуючи тактильний і зоровий аналізатори. Можливість здійснення самостійних дій з елементами конструктора, їх опису та порівняння сприяють формуванню взаємопов’язаного комплексу семантичних, звукових, морфологічних і ритмічних операцій, які здійснюють пошук слова, що дає можливість, крім збільшення лексичного запасу, перевести слова з пасивного словника в активний. Переказ розповіді не по сюжетній картинці, а по об’ємній декорацій з конструктора, допомагає дитині краще усвідомити сюжет, що робить переказ більш розгорнутим і логічним. При цьому робота над зв’язним мовленням ведеться в порядку зростання складності, з поступовим зменшенням наочності.