1. Будуємо намет
Домашній намет, обладнаний з пледів та покривал, дає відчуття безпеки. Його можна будувати вдома в безпечному місці, де ви плануєте укриття.
2. Дихальні вправи
-Запропонуйте дитині згадати її улюблену квітку, нехай постарається згадати її запах, після чого понюхати її, зробивши глибокий вдих. Після цього уявіть, що ви задуваєте свічки, і повільно видихніть. Цю вправу-гру потрібно повторити 5-7 разів.
-«Лети!»: дмухати одне на одного, як на перо. Дозволити собі подмухати на одного з батьків, щоб «здути» його з місця.
-«Вдихнути хмару»: уявити, що вдихнули хмару, і видихнути її зі звуком, можна із грозою та блискавкою (тупаючи ногами).
3.Ігровий масаж
Щоб дитині було легко заснути, зробіть їй масаж спини так, ніби готуєте піцу:
*Розімніть спину, начебто розминає тісто, після чого розкотіть його. Робіть активний масаж, щоб добре розігріти спину.
*Кладіть начинку, питаючи у дитини, з чим вона хотіла би приготувати піцу.
*Коли піца готова, настав час її випікати. Розітріть долоні й покладіть їх на спину. Тримайте руки на спині близько хвилини, після чого побажайте малюкові міцних снів.
4.«Чарівні дотики»: уявити, що тіло — музичний інструмент. Кожна частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина видає певний звук.
5. “Малювати на животику, спині різні букви чи прості форми, а дитина має вгадати, що це”.
6.«Пластилін» Щоб повернути емоційну активність, візьміть спочатку шматок пластиліну і разом з дитиною розминайте його. Потім запропонуйте дитині уявити, що її обличчя — також пластилінове, і почніть його «розминати»: смикайте за щічки, прохайте їх надути чи втягнути. Влаштуйте конкурс «кривляки» на найкращу гримасу!
7.«Малюємо веселку сили». На альбомному аркуші паперу дитині пропонується намалювати веселку за допомогою пластиліну. Спочатку слід підготувати з різних шматків пластиліну кольорові кульки. Потім потрібно запропонувати дитинірозмазати кульки пластилінупо аркушу паперу, повторюючи вголос: «Я сильний», «Я сміливий». Можна сказати дитині, що коли їй знадобиться сила і захист, вона може згадати цю веселку.
8.«Рвати папір, а потім зібрати з уривків колаж».
9.«Малюємо мрію».
10.«Малюємо найбезпечніше місце».
11.Розмальовки
12.«Дві маски». Потрібно виготовити власноруч з дитиною дві маски. Одна буде «сильною», у ній дитина почуватиметься впевнено; інша — «слабка». Спочатку нехай дитина надягне «сильну» та поговорить за неї. Потім настане черга «слабкої» маски, дитина розповість її переживання. Поміркуйте разом, як перша маска може допомогти другій, і коли вона стала б у пригоді йому самому. Така гра вчить дитину відстежувати та коригувати свій емоційний стан.
13.«У ціль»: зім’яти в руках папір і як м’ячиком влучити в ціль.
14.Настільні ігри.
15.Читання казок.
16.«Власне закінчення історії». Дорослий розповідає відому казку, потім на певному моменті зупиняєтесь і пропонуєте дитині запропонувати власне закінчення казки.
17.«Інтерв’ю» Дорослий називає будь-яку тематику, далі задає питання дитині. Потім навпаки. Питання повинні передбачати розгорнуту змістовну відповідь, а не «так» або «ні».
18.«Чотири слова» (дітям від 8 років можна запропонувати і 5–6 слів): вибираємо 4 абсолютно не пов’язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
19.«Багато слів»: вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші складає та записує багато маленьких.
20.«Малювання словом»: вибираємо слово, яке дитині складно писати або вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато разів у різних площинах).
21.«Навпаки»: говорити слова навпаки, не записуючи їх. Наприклад, чайник — киньяч, стіна — анітс…
22.«Крокодил»- один гравець загадує слово і показує його пантомімою,завдання іншого гравця-відгадати слово.
23.«Гра в слова» – Написати рандомно на аркуші літери, з’єднувати букви лініями в слова.
24.Пазли