Доповнена реальність (Augmented Reality, скорочено – AR) – технологія інтерактивної комп’ютерної візуалізації, що дає змогу доповнити зображення реального світу віртуальними елементами та відображає його на екрані пристрою (смартфон/планшет).
За допомогою технології AR діти мають змогу взаємодіяти із 3D-інформацією, предметами та подіями природним чином.
Останнім часом додатки та програми з використанням доповненої реальності збільшують свою різноманітність, з’являється багато контенту для дітей молодшого шкільного та дошкільного віку. Цінним з педагогічної точки зору є картки з AR поділені за темами (професії, морські мешканці, динозаври тощо), розмальовки та художня література з «оживаючими» сторінками.
Найважливіші переваги цієї технології:
підвищення мотивації та сприяння розвитку пізнавальних інтересів;
наочність, інтерактивність;
максимальне залучення дітей у навчальний процес;
легкість пояснення складних для розуміння явищ та предметів;
WOW-ефект, краща взаємодія та співпраця;
сенсорний розвиток;
розвиток емоційного інтелекту, креативності та критичності мислення;
активізація дослідницької діяльності.
AR можна використовувати в різних видах діяльності дітей: ігровій, мовно-літературній, сенсорно-пізнавальній, дослідницькій, мистецькій та інших.