Головне призначення логопедичного кабінету – створення умов для корекційного навчання дітей з порушеннями мовлення, стимуляції мовної діяльності та мовного спілкування.
Простір кабінету умовно можна поділити на зони. Зонування навчального приміщення дозволяє підвищити ефективність корекційних занять:
Осередок індивідуальної роботи. Тут логопед навчає кожну дитину індивідуально. З обов’язкового обладнання – стіл, стільці, настінне дзеркало, що використовується з метою відпрацювання правильної звукововимови.
Осередок підгрупової роботи – він має бути більш просторішим. Важлива наявність кількох столів/парт, стільців, індивідуальних дзеркал. Також необхідна дошка для демонстрації наочності з можливістю кріплення дидактичного матеріалу до поверхні (наприклад, за допомогою магнітів).
Ігрова зона. Логопедичний кабінет має бути не тільки освітнім осередком, а й місцем, де діти зможуть відпочити, пограти, виявити творчість. У такій зоні можуть розміщуватися іграшки для вільного користування, обладнання для фізичного та сенсорного розвантаження, розвитку соціально-комунікативних навичок.
Осередок методичного супроводу передбачає місце для зберігання методичного та навчально-дидактичного матеріалу – шафи або стелажі для різних посібників, ігор, спеціалізованої літератури, матеріалів для обстеження дітей, документації тощо.
Робоче місце вчителя-логопеда оформлюється таким чином, щоб педагогові було комфортно працювати. Необхідним є письмовий стіл, стілець, комп’ютер (ноутбук), принтер.
ДИДАКТИЧНЕ НАПОВНЕННЯ КАБІНЕТУ ЛОГОПЕДА
 Комлект логопедичних карток для автоматизації звуків.
Комлект логопедичних карток для автоматизації звуків. Альбоми для розвитку мовлення.
 Альбоми для розвитку мовлення. Фланелеграф, набір фігурок та картинок для нього/мольберт.
 Фланелеграф, набір фігурок та картинок для нього/мольберт. Наочний матеріал для обстеження мовного розвитку дітей відповідно вікових категорій.
Наочний матеріал для обстеження мовного розвитку дітей відповідно вікових категорій. Ігри, посібники та обладнання для розвитку артикуляції:
 Ігри, посібники та обладнання для розвитку артикуляції:– дзеркало настінне для занять;
– дзеркала для індивідуальної роботи;
– форми артикуляційної гімнастики для губ, язика з символами;
– логопедичні зонди (постановочні , масажні) або зондозамінники;
– шафа для стерилізації зондів (ультрафіолетева) або кварцовий/сухожаровий стерилізатор. У разі відсутності таких – вата, спирт, бинт.
– тренажери для язика і прикусу, роторозширювачі.
 Ігри та посібники на розвиток мовного дихання:
Ігри та посібники на розвиток мовного дихання:– схеми диференційованого ротового та носового вдиху/видиху;
– ігри на розвиток повітряного струменя («Аеробол», «Футбол», дихальний тренажер, інструменти для дихальної гімнастики, наприклад – «Саксофон»);
– мильні бульбашки, свічки, «вітродуйчики», легкі предмети (пір’їнки, листя, «сніжинки» тощо);
– картки на розвиток дихання та голосу.
 Ігри та посібники для розвитку граматичної сторони мовлення: спеціалізовані картки, малюнки, ігри типу «Чий одяг/хвіст?», «Назви дитинчат», «Зміни речення» тощо.
 Ігри та посібники для розвитку граматичної сторони мовлення: спеціалізовані картки, малюнки, ігри типу «Чий одяг/хвіст?», «Назви дитинчат», «Зміни речення» тощо. Ігри та посібники для розвитку фразового мовлення:
 Ігри та посібники для розвитку фразового мовлення:– спеціалізовані картки, малюнки, окремі предметні та сюжетні картки різної складності;
– картки на називання слів із прийменниками;
– ігри типу «Склади словосполучення», «Склади речення», «Фразовий конструктор», «Склади розповідь за серією картинок» тощо.
 Ігри та посібники для розвитку дрібної моторики: гумові масажні м’ячики, шнурівки, мозаїки; ігри з прищіпками, камінцями, природнім матеріалом; сенсорна коробка з крупами або іншим наповненням; пальчикова гімнастика в картинках, пальчиковий лабіринт, пальчиковий театр; конструктори, сортери тощо.
Ігри та посібники для розвитку дрібної моторики: гумові масажні м’ячики, шнурівки, мозаїки; ігри з прищіпками, камінцями, природнім матеріалом; сенсорна коробка з крупами або іншим наповненням; пальчикова гімнастика в картинках, пальчиковий лабіринт, пальчиковий театр; конструктори, сортери тощо. Ігри та посібники для розвитку психічних процесів (уваги, пам’яті, сприймання, мислення, уяви – «Що змінилося?», «Четвертий зайвий», «Склади ціле», «Що переплутав художник (нісенітниці)», «Чия тінь», «Меморі» тощо).
Ігри та посібники для розвитку психічних процесів (уваги, пам’яті, сприймання, мислення, уяви – «Що змінилося?», «Четвертий зайвий», «Склади ціле», «Що переплутав художник (нісенітниці)», «Чия тінь», «Меморі» тощо). Ігри та посібники для розвитку фонального сприйняття:
Ігри та посібники для розвитку фонального сприйняття:– свистки, дзвіночки, брязкальця, музичні інструменти, іграшки та картки для звуконаслідування;
– схеми «голосно-тихо», «швидко-повільно», схеми-емоції;
– технічні засоби: магнітофон; аудіозаписи (звуки тварин, побутових приладів, природи – шум дощу, вітру тощо).
 Ігри та посібники для звуко-буквенного аналізу та навчання грамоти:
Ігри та посібники для звуко-буквенного аналізу та навчання грамоти:– фронтальні та індивідуальні схеми розбору речень, слів та фішки для них;
– розрізна абетка;
– букви пластикові або паперові;
– тексти для читання, переказу різної складності.
 Ігри та вправи для розвитку словника: словникові теми в малюнках та іграх («Овочі», «Фрукти», «Дерева», «Пори року», «Тварини», «Посуд», «Меблі», «Квіти», «Професії», «Транспорт», «Продукти харчування», «Свята» тощо).
Ігри та вправи для розвитку словника: словникові теми в малюнках та іграх («Овочі», «Фрукти», «Дерева», «Пори року», «Тварини», «Посуд», «Меблі», «Квіти», «Професії», «Транспорт», «Продукти харчування», «Свята» тощо). Систематизований ілюстративний матеріал, підібраний з урахуванням проходження лексичних тем: предметні картинки; картинки з дією; сюжетні картинки; серії картинок; картинки для складання описових оповідань; іграшки (м’які, хутряні, дерев’яні, пластмасові) для складання оповідань.
Систематизований ілюстративний матеріал, підібраний з урахуванням проходження лексичних тем: предметні картинки; картинки з дією; сюжетні картинки; серії картинок; картинки для складання описових оповідань; іграшки (м’які, хутряні, дерев’яні, пластмасові) для складання оповідань. Картотеки словесних ігор, ігрових вправ; ігор з розвитку комунікативних здібностей; віршів; потішок; загадок; чисто- та скоромовок; текстів на автоматизацію поставленого звуку (у складі, слові, фразі, реченні, тексті).
Картотеки словесних ігор, ігрових вправ; ігор з розвитку комунікативних здібностей; віршів; потішок; загадок; чисто- та скоромовок; текстів на автоматизацію поставленого звуку (у складі, слові, фразі, реченні, тексті). Інший цікавий матеріал для дітей різного віку: анаграми, ребуси, шаради, головоломки; мнемотаблиці тощо.
Інший цікавий матеріал для дітей різного віку: анаграми, ребуси, шаради, головоломки; мнемотаблиці тощо.Окрім того, варто передбачити сучасні інтерактивні комплекси та електронні пристрої, які останнім часом стають невід’ємною складовою кабінету логопеда. Вони, в порівнянні зі звичайними предметами навчання, допомагають значно підвищити інтерес дітей до корекційних занять.

















