Такі заняття проводяться спеціалістом – вчителем-дефектологом за певною структурою. Виділяють такі етапи:
до 5 хвилин – планування заняття разом з дитиною. Після привітання, педагог з допомогою карток обговорює хід заняття з дитиною. Якщо одна з цілей – навчити дитину плануванню, можна затриматися на цьому етапі до 10 хвилин.
10-15 хвилин – активна робота в просторі кабінету над вестибулярною, тактильною та пропріорецептивною системами. Всі вправи мають відповідати поставленим цілям і мотивації дитини, включати в себе елементи гри і принцип роботи в зоні найближчого розвитку.
10-15 хвилин – робота за столом з метою розвитку когнітивних чи графомоторних навичок, спеціаліст пропонує різні дидактичні та настільні ігри.
5 хвилин – прибирання кабінету разом з дитиною і підведення підсумків заняття. Можна ззапропонувати дитині самій поставити відмітки «виконано» в плані заняття по всім виконаним пунктам.