Поскладове читання передбачає декомпозицію слова на окремі склади та читання кожного з них окремо, а потім об’єднання їх у ціле слово. Це допомагає дитині зосередитися на звуках і складових частинах слова, дозволяє більш ефективно освоїти навичку читання.

Читання вголос – читання, яке передбачає озвучування тексту з метою відпрацювання техніки читання, вимови, інтонації та розуміння змісту. Дозволяє дитині практикувати правильну вимову слів, сприяє розвитку слухової пам’яті та фонематичного сприйняття.

Слідкування пальчиком при читанні – одна з корисних технік, яка часто використовується на початкових етапах навчання читанню. Вона допомагає сконцентрувати увагу на тексті, підтримувати правильний темп читання та послідовність, знижує ризик «загублення» місця під час читання. Альтернативи «пальчику»: читальне «віконце» – смужка картону або пластику з прорізом, через який видно лише один рядок; лінійка – проста або прозора, яка прикладається під рядком тексту.

Такі інструменти особливо ефективні для дітей з РАС або РДУГ (для зменшення візуального перевантаження); читачів-початківців, яким складно фокусуватись на тексті; для дітей із зоровими або мовленнєвими труднощами.

Читання «про себе» (не вимовляючи слів вголос). Цей спосіб читання важливий для розвитку внутрішнього мовлення та розуміння тексту. У старшому віці цей спосіб є основним для поглибленого осмислення прочитаного матеріалу.

Швидке читання («бігле») – дитина читає без довгих пауз, без потреби зупинятись над кожним словом, швидко та правильно розпізнає слова. Читання відбувається без зайвих зусиль, «на автоматі». Такий спосіб дозволяє швидко знаходити основну інформацію в тексті, пропускаючи деталі або неважливу інформацію (розуміння прочитаного зберігається).

Виділення маркером незнайомих слів при читанні – один із методів, що активно використовується для розвитку навичок читання і розширення словникового запасу. Він допомагає зосередитися на нових чи незрозумілих словах. Після виділення незнайомих слів можна створити карту або словник слів, де кожен термін буде супроводжуватися його визначенням, синонімами, антонімами і прикладами використання.

Тренувальні таблиці для читання (букв, складів, слів) – інструмент для відпрацювання навичок читання. Оформлення такої таблиці має певні вимоги:

1.Шрифт. Доцільно використовувати великий, чіткий шрифт без засічок, щоб літери можна було розрізнити. Можна використовувати шрифт більший за стандартний для зручності (наприклад, 24-28 пт замість 14 пт).

2.Колір фону та тексту. Краще обирати світлий фон (білий або світло-жовтий) і темний текст (чорний або темно-синій) для контрасту. Для тексту використовувати не більше двох кольорів, щоб не перенавантажити спримання та фокус уваги.

3.Інтервал між словами/складами. Між складами має бути достатньо простору, щоб дитина могла зосередитися на кожному слові/складі окремо. Інтервал між рядами має бути не менше 1.5 см, щоб не було сукупчення інформації в одному місці.

4.Додаткові кольорові позначення. Наприклад, виділення голосних звуків кольором.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *