Анамнестичний збір даних. Передбачає опитування батьків з метою отримання даних про особливості пренатального, перинатального та постнатального розвитку дитини, перенесені соматичні та неврологічні захворювання, динаміку становлення мовленнєвої функції.
Спостереження за дитиною у вільній та організованій діяльності. Передбачає оцінку особливостей встановлення міжособистісного контакту, рівня включеності дитини у взаємодію та поведінкові реакції.
Гра та інтерес до іграшок:
-чи цікавиться дитина іграшками?
-чи використовує їх за призначенням?
Розуміння мовлення:
-реакція на ім’я, заборону, прохання
-виконання простих інструкцій: «Дай м’ячик», «Відкрий коробку»
-розуміння назв предметів, частин тіла, дій, ознак.
Немовленнєві засоби комунікації:
-використання жестів, міміки, погляду
-звукові реакції (лепет, емоційні вигуки).
Імітаційна функція:
-наслідування рухів: плескання, тупання
-повторення звуків, складів.
Моторика:
-дрібна моторика: виконання вправ («кулачок», «дах», «окуляри» тощо), шнурівка
-артикуляційна моторика: рухливість язика, губ, щелеп.
Слухове та фонематичне сприймання:
-визначення джерела звуку
-розпізнавання немовленнєвих звуків (музичні інструменти)
-розрізнення подібних слів: «жабка» – «шапка» з опорою на предмети/картинки.
Імпресивне мовлення (пасивний словник):
-знання назв найбільш вживаних предметів, частин тіла людини/тварики
-розуміння функціонального призначення предметів
-узагальнення: «Покажи, де тварини, посуд, одяг»
-розуміння дій: «спить», «їсть», «миє руки»
-розуміння ознак: «Покажи, де жовтий/червоний/синій кубик».
Граматична сторона мовлення:
-однина/множина: «груша» – «груші»
-форми дієслів: «їсть» – «їдять»
-прийменники на позначення просторових відношень: «Поклади У коробку/НА стіл»
-зменшувально-пестливі форми: «м’яч» – «м’ячик».
Активний словник:
-звуконаслідування: «Як глос подає котик/собачка/корівка?»
-вимова слів простої складової структури.
❗️Таке обстеження проводиться з опорою на предметно-практичну діяльність та наочність (предмети; картки із необхідними зображеннями; іграшки; музичні інструменти тощо).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *