Дискалькулія – специфічний розлад, що пов’язаний з нездатністю опанування арифметикою та математичними науками в цілому. Дискалькулія є наслідком недостатньої сформованості пізнавальних і мовленнєвих процесів, які забезпечують становлення лічильної діяльності як навички.

Основні труднощі при дискалькулії полягають в нездатності інтерпретувати цифрові символи, складнощах при здійсненні математичних обрахунків – додавання, віднімання, множення та ділення. Дитина з дискалькулією плутає цифри та математичні знаки, не може рахувати в умі та працювати з абстрактною інформацією.
Ознаки дискалькулії:



Дискалькулія пов’язана з різними математичними труднощами, та її ознаки залежать від віку дитини. Прояви дискалькулії можуть змінюватись і відрізнятися у різних дітей. Дискалькулію можна визначити вже у дошкільному віці, коли у дитини починаються розвиватися арифметичні здібності; її прояви зберігаються у дитинстві, підлітковому віці і навіть у дорослих.


ДО КОГО ЗВЕРНУТИСЬ?
Для ефективної корекції дискалькулії потрібна спільна робота вчителя-логопеда, психолога. Також необхідні консультації дитячого невропатолога та психіатра. У разі наявності у дитини інтелектуальних порушень до корекційної роботи доєднується дефектолог.
У корекційно-розвитковій роботі використовуються спеціальні комп’ютерні ігри для дітей з дискалькулію та інтерактивні заняття з фахівцем. Корекційні гри при дискалькулії спрямовані на навчання дитини рахунку та виконання математичних операцій, дитину навчають порівнювати предмети, сортувати їх за різними характеристиками. Після того, як дитина досягає успіху в цьому, можна починати навчати її простим арифметичним діям.
Для корекції даного порушення важливо розвивати мовлення дитини, збагачувати запас слів, включаючи математичні терміни. Для початку дитина повинна правильно називати цифри і дії, які з ними відбуваються, геометричні фігури і їх характеристики, визначати колір, розмір предметів. Потім дитину навчають правильно використовувати вивчені слова в розмовній мові. Пильна увага приділяється письмовій грамотності – здатності правильно записати цифри і математичні знаки.
Паралельно важливо проводити загальний розвиток розумових здібностей дитини:








