Порушення мовлення у дітей з інтелектуальними труднощами має системний характер та охоплює всі функції мови. Логопедичні заняття включають в себе розвиток загальної, дрібної, артикуляційної моторики, спеціальний масаж, дихальні та голосові вправи, розвиток просодичних компонентів, темпу й ритму мовлення, розвиток розуміння мовлення та звуконаслідувальних дій, розвиток вміння використовувати мовні засоби в практичній діяльності.
Одним із пріоритетних завдань корекційної роботи з даною групою дітей є всебічний розвиток пізнавальної діяльності у тісному зв’язку з розвитком усного мовлення.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ, ЯКІ МАЮТЬ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ПОРУШЕННЯ:






– формування навичок правильного використання в мовленні іменників, прикметників, дієслів, узгодження їх у роді,числі, відмінку;
– розвиток розуміння прийменників, що позначають просторові відношення;
– закріплення в мовленні дитини правильного вживання категорій числа і роду, правильного узгодження слів у реченні.


Для підвищення ефективності корекційної роботи на заняттях з дітьми, які мають інтелектуальні порушення, можна використовувати елементи арттерапії, геоборд, шнурівки/нитки, танграм, комп’ютерні технології, Lego- технології. Дані технології сприяють розвитку загальної та дрібної моторики, розвитку когнітивних здібностей дитини, сприяють розслабленню та зняття емоційної напруги, сприяють підвищення мотивації до спільної діяльності.

