Це навчання навичкам, у яких дитина відчуває труднощі. Фахівці у цій методиці – аналітики та практики. Вони здатні розібратися в особливостях психіки кожної конкретної дитини та виробити індивідуальну схему корекції аутизму. Серед методів корекції аутизму переважна більшість – це фрагменти або окремі напрямки терапії ABA.
Корекційна методика, що прийшла з «класики» психотерапії. Вона застосовується більше у підлітків із збереженим інтелектом та розвиненою мовою (високофункціональний аутизм).
Застосовується у дітей із проблемами розвитку мовлення. Їм пропонується інший спосіб взаємодії з навколишнім світом: за допомогою жестів, символів, різноманітних електронних пристроїв, що озвучують текст під час натискання відповідної картинки.
Метод виріс із попереднього, але поступово став більш ефективним та простим у використанні. За допомогою зображень у вигляді гри дітей з аутизмом вчать навичкам спілкування: як поставити та відповісти на запитання, як повідомити свої бажання та отримати потрібну інформацію. Методика дозволяє батькам самостійно працювати з дитиною, безперервно вдосконалюючи її навички спілкування.
Метод, який виявляє поведінку, що заважає розвитку. Потім поступово скасовується заохочення таких дій. «Позбавлена підтримки» навичка з часом згасає.
Демонстрація моделей бажаної поведінки, після якої дитина з аутизмом починає копіювати побачені схеми взаємодії з навколишнім світом.
Діти з аутизмом погано сприймають слухові сигнали і не вміють вибудовувати ланцюжок взаємодії, що базуються на словесних репліках. Зорове сприйняття у дітей з аутизмом розвинене навіть набагато краще, ніж в багатьох однолітків. За допомогою візуальної підтримки дитина отримує доступний інструмент для комунікації, вчиться повідомляти про себе та розуміти інших. Зазвичай, картки візуальної підтримки допомагають позначити розпорядок дня і черговість занять, зрозуміти поняття часу і часових проміжків; пояснити наочно дозвіл або заборону; побудувати власну послідовність дій або фразу.
Той самий метод візуальної підтримки, який наголошує на різні соціальні ситуації. За допомогою простих історій, відображених у картинках, дитину вчать поводитись у типових життєвих ритуалах.
Практичні заняття, які навчають дитину правильної поведінки у соціумі. Проводяться індивідуально чи групі.



