Однією з важливих умов впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти є організація професійного співробітництва, результатом якого має стати інклюзивне середовище, максимально сприятливе для різнобічного розвитку дітей з особливими потребами. З метою забезпечення даного співробітництва в ЗЗСО та ЗДО, в яких діти з особливими потребами здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання, повинні бути організовані Команди супроводу дітей.
В основу роботи Команди супроводу закладено активну співпрацю з батьками дитини (залучення їх до освітнього процесу та розробки ІПР). Співпраця педагогічних працівників з батьками має переваги як для вчителів/вихователів, так і для батьків дітей з ООП. До прикладу, педагоги отримують додаткову інформацію від батьків про індивідуальні особливості розвитку дитини, що сприяє ефективності досягненню освітніх цілей, а батьки отримують консультативно-психологічну допомогу у формуванні позитивної мотивації розвитку і навчання дитини, краще розуміють освітні потреби своїх дітей, формується більш активна позиція батьків у задоволенні освітніх потреб дитини.
Команда супроводу співпрацює з ІРЦ з питань надання додаткових послуг підтримки дитини під час інклюзивного навчання (зокрема корекційно-розвиткових послуг) та методичного забезпечення своєї діяльності. При досить тісній співпраці відмічається відсутність будь-яких труднощів, пов’язаних із взаємодією, налагодженням комунікації, доступністю підтримки і консультацій.
Основними напрямами співпраці ІРЦ та закладів освіти наступні:
- допомога у розробці ІПР для дитини з ООП;
- надання послуг дітям з ООП фахівцями ІРЦ у разі, коли у ЗЗСО відсутній потрібний дитині фахівець;
- надання консультацій, проведення навчальних заходів (тренінгів, круглих столів, вебінарів) з питань забезпечення навчальних потреб дітей з ООП, організації роботи Команди супроводу;
- навчання щодо застосування дидактичного навчального матеріалу;
- надання консультацій, проведення тренінгів, семінарів батькам дітей з ООП;
- поширення методичних та навчальних матеріалів для педагогічних працівників, які працюють з дітьми з ООП, через мережу Інтернет, соціальні мережі.