ГРА ” DOBBLE” – одна з найпопулярніших настільних ігор для дітей різного віку. Її правила прості, зрозумілі кожному гравцю, але при цьому гра дуже захоплююча та динамічна. Кількість учасників – від 2-х осіб і більше.
Практичні психологи ІРЦ використовують цю гру для розвитку та корекції пізнавальних процесів.
Розвиток уваги: Dobble-гра розвиває в першу чергу увагу, впливаючи на всі її характеристики: довільність, обсяг, концентрація, розподіл, стійкість, переключення.
Суть гри: Гравці отримують по картці. У центрі столу – стопка з іншими картками (малюнками вгору). Гравці одночасно відкривають свої картки і шукають збіги на своїй картці і верхньої картці в центрі столу. Хто перший знайшов – називає пару і забирає верхню картку, поміщаючи її наверх своєї стопки. Гра не зупиняється ні на секунду. Перемагає гравець, який набрав найбільше карток.
Другий варіант: всі правила залишаються тими ж, тільки на цей раз збіги в картинках потрібно знайти не на своїй карті, а на картах інших учасників.
Після того як збіг знайдено, гравець озвучує його і підкидає верхню карту центральної колоди іншому гравцеві. Виграє той, у кого залишиться найменше карт. Всі дії в грі відбуваються одночасно, що задає швидкий і веселий темп.
Крім того за допомогою гри Dobble можна розвивати:
слухову увагу;
слухову пам’ять;
зорову пам’ять;
зв’язне мовлення і вміння фантазувати.
Для розвитку слухової уваги (що дуже важливо для дітей шкільного віку): перед гравцями розкладаються 6-10 карток і дорослий вимовляє: «Я загадав таку картку, на якій є собака і машина» (можна називати і більше символів). Перемагає той, хто швидше за всіх знайде загадану картку.
Для розвитку слухової пам’яті: попередній варіант гри трохи змінюється – картки знаходяться в істотному віддаленні від дітей. Діти отримують завдання знайти таку картку, на якій буде, наприклад динозавр і пташка (далі більше символів), потім пройти (покружляти на місці, обійти перешкоду, проповзти під перешкодою і т.д.) і знайти задану картку.
Для розвитку зорової пам’яті: кожному гравцеві роздається по картці і дається час на запам’ятовування символів на ній, потім картки перевертаються. Переможе той, хто зможе згадати більше символів зі своєї картки.
Для розвитку зв’язного мовлення і вміння фантазуватикожному гравцеві роздаєтьсч картка і дається час на вигадування оповідання з використанням слів-символів на ній. Діти можуть придумати самі фантастичні розповіді з несподіваним поєднанням діючих осіб. Важливими є зв’язність розповіді і кількість використаних символів з картки.