Емоційний розвиток є вагомою частиною загального психічного розвитку дитини. Ознайомлювати дітей із власними емоціями і вивчати їх необхідно з раннього віку.
Серед основних завдань емоційного розвитку можна виділити наступні (вони є актуальними, як для батьків, так і для педагогів):







Провідним методом роботи з дітьми є імітація ними різних емоційних станів.
Активні мімічні і пантомімічні вправи покращують роботу м’язів обличчя і тіла. Імітація дітьми емоційних станів сприяє розширенню їх системи знань про емоції, дає можливість наочно переконатися в тому, що різні настрої, переживання виражаються в конкретних позах, жестах, міміці, рухах. Ці знання дозволяють дітям краще орієнтуватися у власних емоційних станах і емоціях оточуючих.
В роботі з дітьми будь-якого віку педагогу необхідно:




Пам’ятаємо! Немає правильних і неправильних почуттів і емоцій, усі вони відіграють значну роль в житті дитини. І що не менш важливо — емоції дитини дають самим дітям і дорослим інформацію про їх стан. Позитивні емоції/почуття (радість, задоволення, гордість, любов тощо) дарують дітям відчуття безпеки та надійності. Інші емоції (гнів, страх, сором тощо) навпаки, попереджують про небезпеку і незадоволеність.