Ви, як батьки (законні представники), маєте чітко розуміти мету звернення до ІРЦ, попередньо сформулюйте або опишіть свій запит чи хвилювання.
Комплексна оцінка розвитку дитини може проводитись лише за ініціативи батьків (законних представників) за попереднім записом.
Комплексна оцінка здійснюється у присутності батьків (законних представників).
При проходженні комплексної оцінки дитина має бути соматично здорова. Погане самопочуття може позначитися на результатах обстеження. Якщо дитина захворіла, обов’язково повідомте про хворобу дитини та скасуйте Ваш візит до ІРЦ цього дня.
Створіть у дитини позитивний настрій на обстеження: налаштуйте дошкільника на ігрову діяльність із фахівцями, а школяра – на спілкування з педагогами.
Розрахуйте час так, щоби прийти на комплексну оцінку заздалегідь, щоб передати підготовлені документи, не поспішаючи зняти верхній одяг.
Перед та під час проходження комплексної оцінки зберігайте спокій. Пам’ятайте, що Ваша тривога може передаватись дитині.
Під час обстеження не відволікайте дитину зауваженнями та репліками. За потреби допомогу дитині надасть фахівець, який проводить оцінку.
Уважно вислухайте рекомендації фахівців щодо результатів обстеження дитини, запишіть важливу інформацію. Поставте запитання, уточніть те, що незрозуміло.
Після проведення комплексної оцінки похваліть дитину, навіть якщо вона відповідала не зовсім так, як Ви очікували.
Комплексна психолого-педагогічна оцінку розвитку дитини здійснюється кожним фахівцем індивідуально.
Обстеження дітей проводиться у приміщенні ІРЦ. За потреби та наявності відповідних умов комплексна оцінка розвитку може бути проведена за місцем навчання або проживання.
За результатами обстеження складається колегіальний висновок з урахуванням думки кожного фахівця.
Висновок ІРЦ є підставою для зарахування дитини (тільки за згодою батьків або законних представників) до спеціальної освітньої установи, спеціального (інклюзивного) класу/групи.
Діяльність кожного спеціаліста ІРЦ підпорядкована вирішенню загального діагностичного завдання. Вчитель-дефектолог визначає особливості освітньої діяльності. Фахівець-психолог оцінює особливості комунікації та поведінки, вищі психічні функції. Вчитель-логопед оцінює рівень мовного розвитку, якість усного та писемного мовлення.
У випадку, якщо ваша дитина має порушення слуху або зору, дуже важливо для фахівців ІРЦ мати з собою висновок лікаря-сурдолога або лікаря-офтальмолога.
Зверніть увагу, що ІРЦ:
не приймає рішення про необхідність індивідуального навчання дитини (це питання вирішується у медичній установі);
ІРЦ не комплектує спеціальні (інклюзивні) класи/групи;
фахівці ІРЦ не мають права рекомендувати певну освітню установу чи програму навчання.
Додатково: комплексна оцінка – це збір та інтерпретація інформації про особливості розвитку дитини з метою визначення її особливих освітніх потреб та визначення її освітніх труднощів, розроблення рекомендацій щодо її індивідуальної освітньої траєкторії, модифікації чи адаптації освітньої програми (навчальних предметів), організації освітнього середовища, особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.