Однією з важливих умов впровадження інклюзивного навчання у закладах освіти є організація професійного співробітництва, результатом якого має стати інклюзивне середовище, максимально сприятливе для різнобічного розвитку дітей з особливими потребами. З метою забезпечення даного співробітництва в ЗЗСО та ЗДО, в яких діти з особливими потребами здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання, повинні бути організовані Команди супроводу дітей.

В основу роботи Команди супроводу закладено активну співпрацю з батьками дитини (залучення їх до освітнього процесу та розробки ІПР). Співпраця педагогічних працівників з батьками має переваги як для вчителів/вихователів, так і для батьків дітей з ООП. До прикладу, педагоги отримують додаткову інформацію від батьків про індивідуальні особливості розвитку дитини, що сприяє ефективності досягненню освітніх цілей, а батьки отримують консультативно-психологічну допомогу у формуванні позитивної мотивації розвитку і навчання дитини, краще розуміють освітні потреби своїх дітей, формується більш активна позиція батьків у задоволенні освітніх потреб дитини.

Команда супроводу співпрацює з ІРЦ з питань надання додаткових послуг підтримки дитини під час інклюзивного навчання (зокрема корекційно-розвиткових послуг) та методичного забезпечення своєї діяльності.  При досить тісній співпраці відмічається відсутність будь-яких труднощів, пов’язаних із взаємодією, налагодженням комунікації, доступністю підтримки і консультацій.

Основними напрямами співпраці ІРЦ та закладів освіти наступні:

  • допомога у розробці ІПР для дитини з ООП;
  • надання послуг дітям з ООП фахівцями ІРЦ у разі, коли у ЗЗСО відсутній потрібний дитині фахівець;
  • надання консультацій, проведення навчальних заходів (тренінгів, круглих столів, вебінарів) з питань забезпечення навчальних потреб дітей з ООП, організації роботи Команди супроводу;
  • навчання щодо застосування дидактичного навчального матеріалу;
  • надання консультацій, проведення тренінгів, семінарів батькам дітей з ООП;
  • поширення методичних та навчальних матеріалів для педагогічних працівників, які працюють з дітьми з ООП, через мережу Інтернет, соціальні мережі.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *