Для дітей із порушеннями мовлення використовується ряд методик, спрямованих на вирішення корекційних завдань. Один із таких методичних засобів – це логоритміка.
Логоритміка – система вправ, завдань, ігор на основі поєднання музики та руху, музики та слова, музики, слова та руху та спрямована на вирішення корекційних, освітніх та оздоровчих завдань. Вона тісно пов’язана із ігротерапією, психогімнастикою, методикою музичного виховання в цілому.
Мета логоритміки: профілактика та подолання мовних розладів у дітей від 2-х років шляхом розвитку та корекції у дітей рухової сфери у поєднанні зі словом та музикою.
Логоритміку рекомендують дітям із: дизартрією, затримкою мовного та психічного розвитку, порушеннями звуковимови; заїканням; порушеннями координації рухів/моторики, а також в системі корекції для дітей, які мають когнітивні дисфункції.
В результаті логоритмічних занять реалізуються такі завдання:







Структура логоритмічних занять також включає вправи на розвиток уваги, оптико-просторових та слухових функцій, рухової сфери, артикуляційної моторики.Логоритмічні заняття доцільно планувати з опорою на лексичні теми та мовний матеріал (логопед) та різні види музичної діяльності дітей: співи, слухання, музично-ритмічні вправи, гра на музичних інструментах (музичний керівник/вчитель музики).
Логоритмічні заняття включають такі елементи:









При правильному підборі вправ, пісень, ігор, танців заняття з логоритміки не буде традиційним музичним заняттям, а насамперед сприятиме вирішенню корекційних завдань.
Посібники з логоритміки: