Ресурсна кімната – це спеціально організований простір, де надаються психолого-педагогічні послуги та проводяться корекційно-розвиткові заняття. Ресурсна кімната дозволяє емоційно розвантажити дитину, зняти нервове збудження, знизити рівень тривожності, активізувати мозкову діяльність.
Організація простору в ресурсній кімнаті відбувається завдяки розділенню його на зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну. У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально. У другій зоні створюється простір, де діти опановують навички самообслуговування.
🔹Навчально-пізнавальна зона дає змогу організувати комфортний для дитини з особливими освітніми потребами освітній процес, зокрема тут відбуваються індивідуальні та групові заняття, здійснюється тісна співпраця з вчителем, психологом, логопедом чи дефектологом.
До навчально-пізнавальної зони відноситься:
– робоче місце вчителя;
– місце для групових та індивідуальних занять;
– сенсорний куточок;
– ігровий куточок;
– куточок фізичного розвантаження.
Робоче місце вчителя має бути обладнано комп’ютерним, мультимедійним, демонстраційним оснащенням, меблями, дидактичними матеріалами.
Місце для групових та індивідуальних занять має бути обладнано меблями спільного та індивідуального призначення, корекційними засобами навчання, спеціальними тренажерами.
Сенсорний куточок сприяє розслабленню дитини, її заспокоєнню, знімає фізичну та емоційну напругу. Куточок обладнюється м’якими пуфами, килимовим покриттям, пісочницею, сенсорними ємностями тощо.
Ігровий куточок – місце, яке дозволяє дитині розвивати свої творчі здібності, формувати моделі взаємодії з однолітками та дорослими. Має містити настільні ігри, конструктори, головоломки, мозаїки, шнурівки, соціально-комунікативні іграшки, які сприятимуть розвитку дрібної та загальної моторики, координації рухів, логічного мислення, пам’яті, інтелектуальних можливостей. Іграшки повинні бути виготовлені з безпечних гіпоалергенних матеріалів.
Ігровий куточок може бути доповнений куточком для творчості, який можна наповнити мольбертами, наборами для творчості, фарбами, розмальовками тощо. Все це слугує інструментом для розвитку творчого потенціалу, фантазії, уяви, а також розвантаженню нервової системи.
Куточок фізичного розвантаження потрібний для зміни діяльності дітей, оскільки нерідко діти з ООП мають знижену здатність до концентрації уваги та потребують переключення на активні види діяльності. Куточок може містити обладнання для стимуляції вестибулярної, тактильної, пропріоцептивної систем, розвитку балансу та координації.
🔹Побутово-практична зона – тут діти з особливими освітніми потребами набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі. У переліку обладнання для цієї зони має бути присутнє повне устаткування звичайної кухні, де діти разом зі спеціалістом можуть навчатися розігрівати їжу, сервірувати стіл, робити гарячі напої, діставати посуд з полиць та складати його назад, нарізати їжу, мити за собою посуд тощо.
Облаштування ресурсної кімнати здійснюється згідно з Наказом Міністерства освіти і науки України №414 від 23.04.2018 р.
За посиланням можна завантажити інфографіку, що знайомить з основними поняттями ресурсної кімнати👇
https://drive.google.com/file/d/1_MORqDryd75AEp08zJ0imi0lMqp9kXfj/view

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.