18 вересня в управлінні освіти Конотопської міської ради відбулося чергове засідання колегії.
На порядку денному були розглянуті різні ключові питання, зокрема, “Про стан надання корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами у закладах освіти з інклюзивним навчанням”,
доповідач – директор інклюзивно-ресурсного центру Тетяна Блонова.

Керівник центру зазначила, що щороку спостерігається зростання кількості дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних класах та інклюзивних групах закладів освіти Конотопської громади. Така картина закономірно зумовлює підвищений попит на фахівців і необхідність забезпечення належного рівня державної підтримки для оплати їхніх послуг. Упродовж 2024–2025 н.р. постала проблема затримка субвенції. Перша частина коштів у 2024 році надійшла до місцевих бюджетів лише у квітні, друга – у жовтні (до тих областей, які не мали залишків субвенції). При цьому у 2024 році субвенція виділялася виключно на оплату занять, тоді як на закупівлю спеціальних засобів корекції кошти не спрямовувалися. В результаті діти з ООП не завжди отримують передбачені індивідуальними програмами розвитку корекційно-розвиткові послуги.

Заклади освіти, як правило, орієнтовані на проведення індивідуальних корекційно-розвиткових занять для дітей з ООП, що забезпечує індивідуалізований підхід. Водночас практика проведення групових занять є ефективною альтернативою, оскільки дозволяє одночасно охоплювати більшу кількість дітей, забезпечує взаємодію та соціальне навчання в групі, а також сприяє економії бюджетних коштів без зниження якості корекційної підтримки. При цьому групові заняття доцільно проводити з урахуванням категорії труднощів дітей, що забезпечує збереження індивідуального підходу в межах групової роботи.

Попри існуючі труднощі, Конотопська громада демонструє відповідальний підхід до забезпечення інклюзивного навчання, виділяючи кошти на проведення корекційно-розвиткових занять для дітей з ООП. У порівнянні з іншими громадами, де фінансування та залучення фахівців часто обмежене, Конотопська громада вже має практику виділення фінансових ресурсів з місцевого бюджету, що дозволяє підтримувати базовий рівень надання послуг і реалізацію ІПР для більшості дітей з ООП. Також активна робота закладів освіти та ІРЦ, спрямована на ефективне використання наявних ресурсів, створює основу для подальшого розвитку інклюзивної освіти та поступового вирішення проблем системності й доступності корекційних послуг.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *