Конструктор — це велика кількість можливостей для дитини, зокрема й розвивальних. Його цікаво збирати не лише малюкам, але й підліткам.

Педагоги й психологи стверджують, що збирання конструктора — не просто цікавий варіант дозвілля. Це гра, яка забезпечує всебічний розвиток дитини.

Результати досліджень говорять, що:

  • існує зв’язок між грою в конструктор у дитинстві й розвитком математичного мислення;
  • конструктор — це зручна форма гри, яка допомагає дитині розвивати моторику, мислити нестандартно, отримувати навички організації простору.

Які навички розвиває конструктор

Під час гри дитина тренує:

  1. Дрібну моторику.При складанні потрібно працювати з дрібними деталями, різними способами з’єднання.
  2. Креативність.Хороший конструктор можна збирати як за шаблоном, так і створювати щось унікальне.
  3. Увагу, вміння концентруватися.Збирання займає не одну годину, вимагає уважності, щоб правильно підібрати деталі, знайти потрібні частини, поєднати у єдине ціле.
  4. Логічне мислення.Дитина вчиться підбирати правильні комбінації, будувати стратегію: як розподілити деталі, щоб вистачило добудувати задуманий об’єкт.
  5. Уміння планувати й розв’язувати проблеми.Дитина вчиться розбивати роботу на етапи, одночасно долаючи різноманітні проблеми. У процесі народжуються нові способи з’єднань, незвичайні комбінації.
  6. Роботу в команді.Мама будує паркан, тато збирає дах, а дитина займається стінами та фундаментом.
  7. Цілеспрямованість.Модель, зібрана руками дитини підвищує самооцінку та мотивує не зупинятися на досягнутому.
  8. Мову.У процесі роботи потрібно запам’ятати назву деталей, щоб не заплутатися, особливо якщо йде робота в команді, пояснити, що потрібно зробити тощо.

Який конструктор вибрати 

Конструктор є універсальною іграшкою, яка підійде як хлопчикам, так і дівчаткам. Так, виробники роблять замки для принцес і машини для принців, але в цілому дитині буде цікаво грати з будь-яким набором.

Сьогодні на ринку представлений великий асортимент конструкторів — від простих наборів із пластику й металу до деталізованих Лего. Основні види:

  1. Блокові. Це пластикові деталі, маленькі, середні, великі блоки різної форми, які з’єднуються між собою, як цеглинки — накладаються один на одного. Відмінно підходять малюкам, які освоїли складання пірамідки.
  2. З деталями, які можна скріплювати довільно або за схемою. Наприклад, набори із пластику для зведення будинку чи цілого міста: заготовки з вікнами, дверима, різної висоти й форми.
  3. Металеві (меккано). Складаються з деталей, які треба з’єднувати за допомогою гайок та інших кріплень. З одного набору можна зібрати й трактор, і легковий автомобіль, і карету. Можна використовувати як для дошкільнят, так і для  молодших школярів.
  4. Дерев’яні. Складаються з листів, на яких лазером випалені деталі. У таких конструкторів немає варіативності, але вони наочно демонструють, як працюють різні механізми. Модель збирається довго, тому підійде більше для школярів.
  5. Лего. Фірмові конструктори для дітей та дорослих. Вимагають концентрації при складанні, тому враховуйте вік і темперамент дитини. З мінусів — більша частина таких конструкторів не універсальна: з набору вийде зібрати тільки одну модель.
  6. Магнітні. Зазвичай складаються з дрібних деталей, а це небезпечно для малюків. Підійдуть для дітей віком від 5 років. Наочно демонструють процес намагнічування, варіативні.

Головне при виборі конструктора — орієнтуватися на вік дитини та її захоплення.

Безпека

Не купуйте конструктори з дешевого пластику, він може бути токсичний і викликати серйозні алергічні реакції. Зверніть увагу, чи всі деталі відшліфовані, вони не повинні фарбувати руки й різко пахнути.

Для малюків до року краще вибирати конструктори з дерева, з великими деталями без дрібних частин. Не можна виключати випадкового проковтування або попадання в дихальні шляхи. Поки ви не будете впевнені, що дитина акуратно гратиметься, не залишайте її сам на сам з іграшкою.

Матеріали підготувала вчитель-дефектолог Олена Кулик.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *