Запропоновані завдання мають невербальну форму, тобто результати їх виконання оцінюються в першу чергу за діями дитини.
❗️Субтести є багатофункціолнальними та діагностично значущими для спеціалістів різного профілю (логопед, дефектолог, психолог).
📍Субтест 1. «Коробка форм»
Основна мета: оцінка ступеня сформованості сприйняття форми та просторових відношень, здатності сприймати місцерозташування фігур у просторі.
Процедура проведення. Перед дитиною розкладаються фігури-вкладиші і ставиться ящик (коробка, об’ємна іграшка-сортер) із відповідними прорізями.
Інструкція: «У цьому будиночку мешкають різні фігури. Знайди «віконечко» для кожної фігури».
У протоколі зазначається, як саме дитина виконала завдання – шляхом зорового співвіднесення деталей, методом проб та помилок, наявні хаотичні дії або силові проби тощо. Також можна попросити дитину назвати або показати знайомі фігури.
📍Субтест 2. «Мотрійка 3-х складова»
Основна мета: виявлення розуміння дитиною інструкції, сформованості поняття величини, оцінка рівня розвитку наочно-дійового мислення.
Процедура проведення. Дитині показують мотрійку, спеціаліст її розбирає. Після цього дитині пропонують скласти мотрійку. Крім того, дитину просять показати найбільшу/найменшу мотрійку, поставити їх в порядку зростання.
У протоколі фіксується, як саме дитина впоралася із завданням.
📍Субтест 3. «Розрізні картинки»
Основна мета: оцінка сформованості наочно-дійового мислення, ступеня оволодіння зоровим синтезом (об’єднанням елементів у цілісний образ).
Процедура проведення. Перед дитиною викладають картинку, розрізану на дві частини.
Інструкція: Як ти думаєш, що намальовано на цій картинці? Що вийде, коли ти складеш частини разом?
Після виконання завдання картинку прибирають та пропонують дитині зібрати іншу картинку, розрізану вже на три частини.
У протоколі зазначається, чи змогла дитина впізнати зображення і яким методом склала ціле зображення.
📍Субтест 4. «Закономірності»
Основна мета: діагностика сформованості вміння виявляти прості закономірності, обстежити уміння виконувати дію за показом дорослого.
Процедура проведення. Дитині пропонують визначити закономірність, за якою розташовуються фігури у рядку на «планшеті», та продовжити рядок, виклавши у порожні ячейки деталі у заданій системі.
У протоколі зазначається, як дитина справляється із завданням, скільки ознак вона враховує при побудові ряду.
📍Субтест 5. Розбір та складання пірамідки
Основна мета: виявлення рівня розвитку у дитини практичного орієнтування на величину, оцінка сформованості наочно-дійового мислення.
Процедура проведення. Педагог пропонує дитині розібрати пірамідку. Якщо дитина не може, дорослий розбирає пірамідку сам і пропонує дитині її зібрати. Якщо дитина і після цього не починає діяти, педагог починає подавати кільця по одному, щоразу вказуючи жестом, що кільця потрібно одягати на стрижень.
В протоколі фіксується сприйняття дитиною завдання, чи складає дитина пірамідку з урахуванням або без урахування величини кілець. На початкових етапах роботи пірамідка має бути в одному кольорі.
📍Субтест 6. «Будуємо вежу»
Основна мета: визначити, чи може дитина будувати башточку з декількох кубиків за зразком.
Процедура проведення. Педагог будує башту і пояснює: «Один кубик кладу, а зараз на нього ще один кубик. І ще один. Спробуй збудувати таку саму вежу».
В протоколі фіксується сприйняття дитиною завдання, спосіб діяльності, чи може вона визначити кількість кубиків, необхідних для побудови вежі, чи задіює фінальну конструкцію в ігрову діяльність. На початкових етапах кубики мають бути в одному кольорі та розмірі, кількість елементів – не більше 5.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *