



Фактори, що впливають на відбір дидактичного мовленнєвого матеріалу:




Матеріали, які можуть бути використані для обстеження:

Дидактичний матеріал з обстеження мовлення дітей 4-10 років. Даний посібник має суто практичний характер, у ньому подано мовленнєвий матеріал (у малюнках, завданнях) для різнобічного обстеження усного та писемного мовлення. Він рекомендований для вчителів-логопедів, учителів та вихователів шкіл та закладів дошкільної освіти. Автор сподівається, що цей посібник допоможе підвищити рівень обстеження мовлення дітей будь-якого віку незалежно від характеру їхнього основного порушення.

Альбом складається із двох частин: перша спрямована на обстеження фонетичного, фонематичного, лексичного та граматичного стану мовлення дитини, друга — її мовленнєвої діяльності, в якій спостерігаються ускладнені прояви загального недорозвинення усіх сторін мовлення (досліджуються немовні функції, розуміння мовлення, граматичні форми слів, зміст оповідань різної складності тощо).
Призначення посібника — дати ефективну методику комплексного, цілісного і динамічного обстеження дитини, системний аналіз мовленнєвих вад. Пропоновані завдання можуть бути використані в повній мірі і частково, а також із включенням додаткових інструкцій та елементів інших форм і методів обстеження з урахуванням індивідуальних особливостей дитини, її загального розвитку.

Логопедичний альбом призначено для проведення індивідуального дослідження й діагностування стану розвитку мовлення різного генезу та вивчення загальномовленнєвої компетентності дітей дошкільного й молодшого шкільного віку. Альбом містить дидактичний матеріал та завдання, які допоможуть визначити рівень розвитку усного мовлення, його фонетичну, лексичну, граматичну й діамонологічну компетентності в дітей та виявити можливі мовленнєві порушення.
Посібник “Логопедичний альбом” призначено для практичного використання вчителями-логопедами, дефектологами, вихователями логопедичних груп ЗДО, учителями-логопедами закладів охорони здоров’я, реабілітаційних центрів та батьками.
Методичні рекомендації містять практичні завдання, які разом з ілюстративним матеріалом у “Логопедичному альбомі” призначено для вивчення етапів розвитку мовлення, його стану при порушеннях різного генезу, загальномовленнєвої компетентності дітей і виявлення мовленнєвих порушень за результатами виконаних завдань, відповідно до шкали оцінювання та класифікацій порушень мовлення.

Альбом з розвитку мовлення призначений для занять з дітьми віком 3-6 років. Вправи посібника допомагають розвивати мислення й уяву, навчають установлювати причинно-наслідкові зв’язки, знаходити подібність і різницю між предметами. Наведена в альбомі система необхідних дитині знань супроводжується вказівками для дорослих, як допомогти дитині зрозуміти й засвоїти певну тему. Завдяки цьому також можна своєчасно контролювати рівень мовленнєвого розвитку дитини. Цей посібник корисний не тільки для батьків, але й для вчителів-логопедів, вихователів масових груп і може стати підґрунтям для успішного навчання у школі.
В альбомі чудово дібрано матеріал, щоб дитина за допомогою дорослого знаходила знайомі предмети та встановлювала зв’язки між ними, вчилася передавати побачене словами. Тож дорослі матимуть змогу оцінити словниковий запас своєї дитини, правильність вимови слів та їх розуміння. В альбомі наведено не тільки систему необхідних знань, але й наведено поради для батьків.












Джерело: https://www.facebook.com/domrc.dor/?__cft__[0]=AZX33JLj55k6u00ttZFVRLwhdhUatq9hNumooUd5kHvjlt05O_BLFlO-km2NRDsG46b6yDq2_l3xW9o9mP2V82JPiY7AGboXIISOQZuS8dPWD7MdQGadsE6wkmC3etpcD83MaqUwR1x791q17DRNJdzU&__tn__=-UC%2CP-R