Один із основних напрямків заняття «Корекція розвитку» є сенсорний розвиток дитини, який передбачає формування уявлень про зовнішні властивості предметів і явищ: величину, форму, колір, положення в просторі, а також про запах, смак, звук тощо.
Сенсорний розвиток передбачає спеціальну роботу дефектолога щодо ознайомлення дітей із сенсорними еталонами.
Для дітей дошкільного віку дефектолог проводить спеціально організовані заняття із сенсорного розвитку. Ця робота передбачає накопичення сенсорних уявлень, надання дитині різноманітних та в достатній кількісті зорових/слухових/тактильних вражень.
Для дітей шкільного віку використовуються дидактичні ігри та вправи зі спеціально підготовленими сенсорними матеріалами, міні-заняття, пошуково-дослідницька діяльність.
У процесі таких занять діти навчаються виділяти властивості предметів на основі засвоєння перцептивних дій і сенсорних еталонів. Цьому сприяють спеціальні вправи, скеровані на формування вмінь розрізняти, зіставляти, виділяти, групувати предмети та елементи за формою, величиною, розташуванням тощо.
У процесі занять з сенсорного розвитку вчитель-дефектолог організовує відповідне «розвиваюче середовище», в якому дитина може накопичувати сенсорні уявлення через спільну з педагогом та самостійну діяльність. Одним із головних чинників цього середовища є дидактичний матеріал.
ОБЛАДНАННЯ, ІГРИ, ПОСІБНИКИ ДЛЯ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ:

















