Мабуть, кожен корекційний педагог знає відому пробу «Кулак-долоня-ребро», або «Проба на динамічний праксис».
Однак, як і іншим прийомам і технікам в роботі, даній пробі завжди треба навчатись.
В першу чергу, важливо зазначити, що пробу необхідно виконувати саме в зазначеному порядку «Кулак – долоня – ребро» або «Долоня – кулак – ребро». Відповідно дітям ви можете пропонувати спершу 1 варіант виконання, а потім другий.
Інструкція до проби проста: «Подивись та запам’ятай як я виконую, потім повтори». Важливо, аби сам спеціаліст при цьому вмів відтворювати пробу «чисто», отже йому важливо буде натренувати себе. Однак дана проба є діагностичною, тому в жодному випадку педагог не повинен тренувати дитину виконувати її «чисто».
Під час виконання даної вправи можна попросити дитину виконувати пробу почергово однією рукою (фіксуємо яка була першою), одночасно двома руками, в максимально швидкому темпі.
Особливий нюанс даної проби – це положення кулака під час виконання. Правильним є горизонтальне положення кулака (пальчиками донизу, кісточками доверху). Річ у тім, що вертикальне положення є більш звичним, і коли дитина збивається – спеціаліст може зробити висновок, наприклад, про стереотипії.
Цю пробу можна адаптувати для діагностики дітей від 3-х років. Звісно, в такому випадку варто виконувати пробу разом з дитиною, просячи її подивитись, а потім виконувати разом. Також, для дитини 3-х років краще спрощувати вправу, залишаючи послідовність «кулак-долоня». Трьох-компонента проба підходить для дітей віком від 5 років.
Матеріали підготувала вчитель-дефектолог Кулик Олена.