LEGO – це конструктор для дітей всіх вікових категорій. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування, що дозволяє організувати ігрову, дослідницьку та творчу діяльність.

Переваги LEGO -технологій:

-Конструктор безпечний для дитини:немає ризику поранитися,проковтнути;

-кольори деталей різні, яскраві, привабливі. Враховується особливість дитячого сприйняття світу;

– робота з  застосуванням LEGO -технологій перетворює заняття на гру,сприяє розвитку уважності,посидючості,точному виконанню інструкцій;

– робота з LEGO-цеглинками вчить дітей творчо мислити, знаходити взаємозв’язки, будувати ланцюжки логічних суджень, планувати свої дії, висловлювати власну думку, сприяє корекції психічних процесів та подоланню розладів мовлення у дітей;

– сприяє розвитку дрібної моторики рук , координації рухів.

-ігри з конструктором довго не набридають дитині, оскільки забезпечують значну варіативність,

різноманітність комбінацій.

Застосування LEGO на логопедичних заняттях сприяє:

– формуванню граматичної складової мовлення (розвиток вмінь узгодження числівників з іменниками, прикметників з іменниками в роді, числі і відмінку, словотвору дієслів з використанням різних приставок, утворення складних слів);

– навчанню грамоти: вправи типу

«Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість звуків/складів у слові».

«Визнач та покажи за допомогою цеглинок кількість слів у реченні»

«Виклади з цеглинок літеру». Маніпулюючи деталями конструктора ЛЕГО дитина, перетворюючи їх то в одну, то в іншу букву, запам’ятовує образ літери, краще розрізняє подібні букви, що допомагає освоїти ази грамоти і виконує роль наочної опори.

– постановці і автоматизації звуків в ході гри: вибудовування сходинок, драбинок, доріжок, за якими дитина «проходить», називаючи відповідні склади і слова;

– формуванню та розвитку правильного тривалого видиху: вправа «Повітряні перегони» – за допомогою дихання необхідно перемістити цеглинку з одного кінця столу на інший );

– формуванню фонематичного сприйняття: вправи типу

«Повтори ритм».

«Якщо почуєш звук [С], то підійми червону цеглинку, якщо звук [Ш] – зелену».

– розвитку орієнтування в просторі, профілактиці порушень навичок письма:

При створенні композицій за певною сюжетною лінією дитина вчиться правильно співвідносити «право», «ліво», «ззаду», «попереду», «під», «над», розрізняти поняття «між тим-то і тим-то» т.д ., тим самим формується розуміння просторових відносин між предметами.

Вправи:

«Постав цеглинку на праву (ліву) руку, підніми цеглинку догори».

«Поклади цеглинку посередині аркуша; праворуч; ліворуч; угорі; внизу аркуша».

«Створи із цеглинок картину на аркуші».

– збагаченню словникового запасу, розвитку зв’язного мовлення: збираючи конструкцію, дитина вчить нові слова: назви форм, кольорів, споруд, матеріалів, їх характеристик використовуючи тактильний і зоровий аналізатори. Можливість здійснення самостійних дій з елементами конструктора, їх опису та порівняння сприяють формуванню взаємопов’язаного комплексу семантичних, звукових, морфологічних і ритмічних операцій, які здійснюють пошук слова, що дає можливість, крім збільшення лексичного запасу, перевести слова з пасивного словника в активний. Переказ розповіді не по сюжетній картинці, а по об’ємній декорацій з конструктора, допомагає дитині краще усвідомити сюжет, що робить переказ більш розгорнутим і логічним. При цьому робота над зв’язним мовленням  ведеться в порядку зростання складності, з поступовим зменшенням наочності.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.