20 та 22 січня відбулися онлайн-наради для закладів дошкільної та загальної середньої освіти з теми «Взаємодія інклюзивно-ресурсного центру із закладами освіти».
Основні тези онлайн-зустріч:
1. ХТО МОЖЕ ЗВЕРНУТИСЬ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ? До ІРЦ можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини віком від 2 до 18 років, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу. Комплексна психолого-педагогічна оцінка та інші послуги ІРЦ можуть надаватись тільки на підставі заяви батьків. Жодна послуга ІРЦ не може бути надана у примусовому порядку чи за зверненням третіх осіб (учителів, вихователів тощо).
2. ЩО РОБИТЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР?







3. ЩО САМЕ ВХОДИТЬ В КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?
Комплексна оцінка проводиться індивідуально за такими напрямами:
-оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо;
-оцінка мовленнєвого розвитку дитини – визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури;
-оцінка когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів: сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага;
-оцінка емоційно-вольової сфери дитини – виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин;
-оцінка освітньої діяльності дитини – визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми чи основних критеріїв формування вмінь і навичок дітей дошкільного віку.
У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема, визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин із однолітками, дорослими.
4. ЯК ЧАСТО НЕОБХІДНО ПОВТОРЮВАТИ КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?
Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:



5. ЯКА ТРАЄКТОРІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ?




6. ЩО ТАКЕ ВИСНОВОК ІРЦ?
Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку має рекомендаційний характер для батьків.
Він у жодному разі не може бути підставою для спрямування самим центром, органами управління освіти дитини з ООП до певного закладу освіти чи отримання тієї чи іншої форми навчання.
Відповідно до закону “Про освіту”, лише батьки мають право остаточно обрати заклад освіти, різновид та форму навчання власної дитини.
Висновок ІРЦ не має певного терміну дії за умови, якщо в ньому не визначена дата проведення повторної комплексної оцінки розвитку дитини для уточнення або зміни освітньої потреби.
7. ЗМІНИ В НОРМАТИВНО-ПРАВОВІЙ БАЗІ
МКФ-ДП (міжнародна класифікація функціонувань: діти та підлітки). Україна переходить на МКФ, що означає відхід від діагнозів та орієнтування на оцінку індивідуальних потреб дитини. Одиницею класифікації МКФ-ДП є не діагноз захворювання, а особливості функціонування дитини.
Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі в інклюзивних класах (групах) закладів освіти». проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі в інклюзивних класах (групах) закладів освіти».
Постанова КМУ “Про встановалення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти”
8. ЯКІ ДОКУМЕНТИ СЛІД ПОДАТИ БАТЬКАМ НА КОМПЛЕКСНУ ОЦІНКУ РОЗВИТКУ ДИТИНИ?
Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор ІРЦ, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:





У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви додаються:



9. ЯК СКЛАДАТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНУ ХАРАКТЕРИСТИКУ НА ДИТИНУ?
Посилання на рекмендації
