Для підготовки дітей з ООП до соціалізації, праці та самостійного життя вчителем-дефектологом ІРЦ проводяться заняття з соціально-побутового орієнтування (СПО). Головна мета такого заняття – сприяти процесу адаптації дитини до життя, активного залучення в нього, сформувати початкові, але адекватні уявлення про побутову та соціальну сфери життя людини.
Призначення занять з СПО в ІРЦ можна акумулювати в таких завданнях:
1) заповнити прогалини з питань соціально-побутового орієнтування;
2) дати правильні уявлення і знання про предмети домашнього вжитку, якими необхідно користуватися в побуті, їх призначення та правила поводження з ними;
3) виробити навички поводження з предметами, що використовуються в побуті;
4) сформувати навички культури поведінки в побуті, в середовищі людей;
5) познайомити з різними службами побуту, установами та організаціями, в які вони можуть звернутися;
6) навчити правил поведінки в громадських місцях, у різних службах побуту і установах;
7) виробити прийоми самоконтролю за своєю поведінкою;
8) навчити дітей, доглядати за своєю зовнішністю, вступати в спілкування з різними людьми в різних ситуаціях.
Робота з СПО проводиться в двох напрямках:


Особливості організації занять з СПО в ІРЦ:






– Що ми будемо робити? (Що ми збираємось робити? Що ми плануємо зробити?)
– Що для цього потрібно? З чого треба (можна) почати? І т.д.

На фото: фрагмент заняття з СПО, вчитель-дефектолог Кулик Олена відпрацьовує з дитиною навички звернення за допомогою в невідкладні служби порятунку.