Для більшості дітей (і навіть дорослих) оцінювання є досить болісним процесом. Тому найважливіше для педагога чітко визначити, що оцінюється робота, яку виконав учень, а не його особистіть. Особливо, якщо мова йде про учнів з ООП.⠀
⠀
Як оцінювати ?⠀
⠀
Незалежно від порушення розвитку дитини чи інших проблем, в інклюзивній освіті педагоги користуються такими критеріями оцінювання учнів з ООП:⠀



⠀
Приміром, вчитель початкових класів під час викладання читання може будувати своє оцінювання, базуючись:⠀
⠀



Зауважте, що процес оцінювання не обмежується виставленням конкретного балу. Він може і має також бути вербальним. ⠀
Адже усі діти з ООП надзвичайно чутливі до похвали і часто мають занижену самооцінку. А отже потребують особливої підтримки.⠀
⠀

⠀
І пам’ятайте, що у першому класі учнів не оцінюють балами. Адже більшість з них ще не готова ні емоційно, ні соціально до навчання у школі. ⠀
Саме тому вербальна оцінка, схвалення чи обережна критика набагато краще мотивують дитину з ООП та підготують її до навчання у майбутньому.⠀
⠀
За матеріалами методиста кафедри педагогіки та психології Н.В.Заєркової «Індивідуальне оцінювання дітей з особливими освітніми потребами Технологія портфоліо» https://www.slideshare.net/lanalana63/ss-16336035