Методика призначена для вивчення особистості дитини (і не тільки), яка самостійно не використовується, але входить до складу «батарейної» оцінки спеціалістом.
Матеріал для тестування: аркуш паперу А4 (чистий, без жодних написів, чернетки не використовуються); простий олівець, кольорові олівці; ластик (за потреби). Аркуш паперу пропонується використовувати цілком (не згинати навпіл). Положення аркуша для малювання дитина обирає самостійно.
Інструкція: «Придумай і намалюй неіснуючу тварину або будь-яку іншу істоту, якої немає в природі».
Після закінчення малювання дитині ставлять уточнюючі запитання:
-Де живе даний персонаж?
-Чим він/вона харчується?
-Що він/вона любить робити?
-Твій персонаж живе один або в компанії з кимось ще?
-Твій герой має друзів? Які вони?
-Чи є у тварини вороги? Які вони? Чому вони стали його/її ворогами?
-Тварина боїться чогось або когось?
-Яких розмірів твій персонаж?
Показники та інтерпретація містять наступні діагностичні критерії: положення зображення на аркуші паперу; центральна частина фігури (голова або інший об’єкт замість неї); основна частина фігури (тулуб); поза; кінцівки; хвости; контури фігури; оцінка характеру лінії/натиску; ім’я тварини. Інтерпретація назви/імені персонажа дає уявлення про мислення та уяву дитини.
Психолога насамперед цікавить аналіз неіснуючої тварини дитиною. Розшифровка неіснуючої тварини (опис її вустами дитини) – це відповіді на запитання про неї саму. Наведені вище питання не є обов ‘язковими, тому не страшно, якщо дитина на деякі з них або на всі не захоче відповідати.
За допомогою цієї методики фахівець може визначити:
-рівень самооцінки;
-взаємини з навколишніми;
-розумовий розвиток;
-емоційний стан, приховані емоції, схильність до агресивної поведінки, депресивних станів;
-творчий потенціал;
-тип реагування на стресові ситуацій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *