З метою охоплення дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей з інвалідінстю, освітою відповідно до законодавства про освіту та охорону дитинства, важливо продовжувати навчання та розвиток дітей, не зважаючи на карантин. Для цього необхідно налагодити тісну співпрацю закладу освіти та батьків дітей.

Така співпраця необхідна для систематичності та неперевності корекційного процесу.

Організовувати дистанційний навчально-виховний процес дітей з особливими потребами  необхідно у комплексному поєднанні з корекційно-розвитковою роботою відповідно до особливостей розвитку дітей. Заняття для дітей з особливими потребами мають проводиться з використанням дистанційних технологій та виходячи із можливостей батьків дітей.

Корекційно-розвиткова робота проводиться педагогами, психологами, фахівцями з відповідною освітою, які закріплені за дитиною в закладі.

Дитині з особливими потребами дошкільного  віку, на відміну  від школяра, потрібно допомога в організації власної діяльності.

Насамперед дорослі мають  організувати свій день так, щоб якнайменше  змінити  розпорядок  дня  дитини від  розпорядку дня в  дитячому закладі. Адже  карантин закінчиться, і  діти  повернуться до звичного розміреного  життя  садочка. Батькам потрібно розуміти, що  діяльність дитини вдома по можливості повинна  і надалі бути  такою, як і була в закладі освіти.

Для цього психологи  радять  написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Для дітей дошкільного віку такий розклад має бути візуалізованим, де кожен вид діяльності матиме чітку ілюстрацію. Наприклад, ранкова гімнастика, миття рук, сніданок, заняття з математики, заняття з логопедом тощо. На кожен вид діяльності батьки з допомогою педагога відшукують відповідну картинку і кріплять на дошку або холодильник. Це допоможе дитині зрозуміти, чим вона буде займатися сьогодні, що вона вже зробила, чим буде займатися далі.

Важливо, щоб у дитини були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня – коли буде час для ігор, занять і відпочинку.

День повинен обовязково починатися  з  гігієнічних  процедур,  ранкової  гімнастики,  сніданку. Протягом  дня  батьки (або інші  дорослі, які  будуть знаходитися з  дитиною  вдома) повинні  організувати  навчальну,  ігрову, самостійну  діяльність  дитини. Навчальну  діяльність  можна організувати як до обіду,  так  і  після  денного  сну (денний  сон  також  бажано  не  відміняти).

Яку діяльність запропонувати дошкільнику протягом дня

Ігрова

Гра завжди  зацікавлює  дитину.  Ігрова діяльність сприяє  розвитку в дитини навичок,   умінь, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим.  У  сюжетно-рольових іграх дитина   відтворює  та   моделює   прибирання, прання, одягання, прийом їжі, одягання й роздягання  на  прикладі  ляльки  чи  іншої  іграшки.

Трудова

Необхідною складовою корекційного процесу є соціалізація дитини з особливими потребами на набуття нею робутових навичок. Карантин – це хороша нагода батькам разом з дитиною досліджувати домашній побут та виконувати деякі трудові  доручення  — мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Зверніть увагу, що доручення мають бути посильними для дитини.

Художньо-продуктивна

Малювання,  ліплення,  аплікація,  конструювання –  це  те,  що ,  напевно, подобається  робити  дитини  найбільше.  У  цих  видах художньо-продуктивної діяльності  малюк  має  змогу  втілити  свої  задуми  та реалізувати  творчі  здібності, незалежно  від  дорослого.

Важливо ще  й  те,  що  батьки  повинні  контролювати    перебування  дитини  перед  комп’ютером  чи  планшетом.   Дитині   корисно  буде  послухати  казку,  оповідання,  вивчити вірш,  переказати  прочитаний  твір.  Це  можна  зробити  за  допомогою  запитань,  малюнків. Цікава  форма  роботи – складання  казки,  можливо  її  героями  будуть  нереальні  фантастичні  створіння  і  нехай  дитина  дає  волю  своїм  фантазіям,  а  дорослий  занотовує  казку  і  складає  в  скарбничку ( можливо  це  не  останній  карантин  вашої  дитини  і  таких  творів  буде  ще  багато).

Зараз  є   багато  цікавих  настільних  ігор,  які   розвивають  логічне  мислення, пам’ять, увагу – і  це  теж  буде  цікавим  заняттям  для  дітей.

Ще  одним   цікавим  заняттям  для  дитини  буде  дослідницька  діяльність. Можна з  дитиною  провести  досліди,  ознайомитися  з властивостями   деяких  матеріалів.

Можна  організувати  тематичні  домашні  вечірки  або  недільники в колі родини, підготувати  сценарій, костюми, декорації, конкурси, призи.

Деякий  час можна приділити перегляду  мультфільмів та  розвиваючих і  пізнавальних відео на YouTube  каналі.

Не  ізолюйте  дитину  від суспільства. Підтримуйте  контакт з педагогами, друзями  та  близькими. Залучайте дитину    до спілкування  з друзями   та  близькими , яких ви не можете відвідати особисто, використовуйте для цього відеочати.

Перелік  дитячих  сайтів на  допомогу  батькам:

https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал “Пізнайко”: вірші, казки, творчість.
https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
цікавого і для батьків.
http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом
https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
тощо
http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
школи, творчість
http://www.raskraska.com/ розмальовки

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.