Опанування будь-якої навчки в учнів з ООП практично неможливе без максимального зосередження уваги. Втім, “зловити” цей момент багатьом педагогам буває досить складно. ⠀
Як пристосувати навчальне середовище створити оптимальні навчальні умови для всіх учнів у класі?
⠀
якщо учень не може зосередитися і постійно відволікається на сторонні шуми, спробуйте посадити його у першому ряду, забезпечити м’якими накладками на вуха або ж узагалі посадити окремо від однокласників, а під час контрольної роботи можна створити тимчасовий бар’єр між учнями, котрим важко зосередитись (наприклад високий стос книжок чи інша зоронепроникна перешкода),⠀
коли дитина відволіклася від виконання завдання, спробуйте повернути її до роботи спокійним голосом нормальної гучності, використовуючи прямі вказівки, наприклад: “Сашко, мені треба, щоб ти зараз зосередився”. Зауважте, що звичайні для привернення уваги великої групи людей голосні зауваження чи плескання в долоні в цьому випадку не працюють, навпаки, знижують їхню здатність до зосередження,⠀
щоб залишатися зосередженим, деяким дітям необхідно часто «переключати» увагу з одного об’єкта на інший. Ви можете дозволити їй тримати в руці якийсь невеликий предмет, наприклад, маленьку іграшку чи «м’ячик-антистрес», доки вона слухатиме ваші пояснення. Старшим дітям можна дозволити «гратися» скріпками, олівцями або кількома з’єднаними між собою кілечками для ключів. ⠀
До речі, фіджети та спінери, які раніше були популярними для привернення уваги, на сьогодні є небажаними предметами в інклюзивних класах,⠀
якщо дитині важко зосередитися на виконанні класного письмового завдання, ви можете дати їй щось маленьке та яскраве, на що вона зможе час від часу відволікатися, щоб відновити здатність зосереджено працювати (наприклад, розмальовка для маленьких дітей, для більш старших лабіринт, пазл чи судоку).⠀
Перерва у виконанні навчального завдання має бути нетривалою (не довшою за 5 хвилин). Для того, щоб дитина знала, коли настав час повертатися до роботи, можна використовувати таймер.⠀
Деяким дітям для концентрації уваги необхідне більше та частіше м’язове навантаження. Щоб не втручатися у роботу усього класу, такому учню, приміром, можна дозволити рухати ногами під партою, легенько тупотіти по гумовому килимку чи каремату або ж сидіти не на стільці, а на фітболі чи звичайному спортивному м’ячі. ⠀
У груповій роботі заохочуйте дітей до почергового висловлювання своїх думок, щоб учень з ООП міг краще слідкувати за розмовою. ⠀
Цього можна досягти, привчивши учнів спочатку підняти руку та назвати своє ім’я, а вже потім висловлювалася, чи шляхом використання будь-якого яскравого візуального стимулу. Наприклад, мікрофону, що його мусить узяти до рук кожен, хто долучається до групової розмови.