Для більшості дітей (і навіть дорослих) оцінювання є досить болісним процесом. Тому найважливіше для педагога чітко визначити, що оцінюється робота, яку виконав учень, а не його особистіть. Особливо, якщо мова йде про учнів з ООП.⠀
⠀
Як оцінювати ?⠀
⠀
Незалежно від порушення розвитку дитини чи інших проблем, в інклюзивній освіті педагоги користуються такими критеріями оцінювання учнів з ООП:⠀
Змістовий — обсяг знань, які визначені навчальною програмою.⠀
Операційний — уміння учня та досвід їх застосування.⠀
Мотиваційний — зацікавленість дитини з ООП у навчанні.⠀
⠀
Приміром, вчитель початкових класів під час викладання читання може будувати своє оцінювання, базуючись:⠀
⠀
на тому, чи вміє учень читати, чи розуміє прочитане,⠀
чи зможе він переказати прочитане оповідання, ⠀
чи цікаво йому читати, чи розуміє важливість вивчення та засвоєння матеріалу, байдужий/небайдужий до кінцевого результату.⠀
Зауважте, що процес оцінювання не обмежується виставленням конкретного балу. Він може і має також бути вербальним. ⠀
Адже усі діти з ООП надзвичайно чутливі до похвали і часто мають занижену самооцінку. А отже потребують особливої підтримки.⠀
⠀
Важливо здійснювати проміжковий контроль знань на кожному етапі вивчення та засвоєння матеріалу. Це дасть можливість визначити та попередити прогалини у знаннях та вміннях учнів.⠀
⠀
І пам’ятайте, що у першому класі учнів не оцінюють балами. Адже більшість з них ще не готова ні емоційно, ні соціально до навчання у школі. ⠀
Саме тому вербальна оцінка, схвалення чи обережна критика набагато краще мотивують дитину з ООП та підготують її до навчання у майбутньому.⠀
⠀
За матеріалами методиста кафедри педагогіки та психології Н.В.Заєркової «Індивідуальне оцінювання дітей з особливими освітніми потребами Технологія портфоліо» https://www.slideshare.net/lanalana63/ss-16336035