Для дошкільників з порушеннями мовлення ігрова діяльність зберігає своє значення і роль як необхідна умова всебічного розвитку їх особистості, інтелекту, виправленню вже наявних симптомів мовленнєвого порушення та профілактики виникнення нових проявів.
Метою використання ігрової технології в логопедичній роботі є підвищення мотивації до занять, збільшення результативності корекційно-розвиваючої роботи, розвиток допитливості, інтересу до взаємодії із спеціалістом.
На логопедичних заняттях використовуються дидактичні ігри, настільно-друковані ігри, ігри з рухами, сюжетно-рольові ігри, ігри-драматизації тощо. Їх застосування визначається завданнями та етапами корекційно-логопедичної роботи, віковими та індивідуально-психологічними особливостями дітей.
Ігри, які використовуються на логопедичних заняттях, виконують такі функції:
• навчальну (допомагають засвоїти або закріпити матеріал, пропонований на занятті, досягти поставлених дидактичних завдань);
• діагностичну (дають можливість логопеда діагностувати різні прояви дитини);
• терапевтичну (виступають як засіб подолання різних труднощів у навчанні);
• корекційну (вносять позитивні зміни, доповнення в структуру особистісних показників дитини);
• розважальну (емоційно забарвлюють діяльність дитини, роблять процес пізнання захоплюючим).