Пропонуємо короткий логопедичний календар, який націлить батьків в якому віці можна і треба звертатися до логопеда.
🔹Логопед для дитини 1 року потрібен, якщо у дитини немає «гуління», «лепету»; дитина не вимовляє повторювальні склади типу «ба-ба, ма-ма, ді-ді» тощо. Рекомендовано в такому разі відвідати дитячого лікаря-отоларинголога (для виключення проблем зі слухом, глухоти) та невролога. Якщо ці лікарі не виявили відхилень в розвитку дитини, варто показати дитину логопеду. При логопедичній проблемі таке раннє звернення допоможе вчасно і швидко вирішити її.
🔹Логопед для дитини 2-х років. Варто звернутися до спеціаліста, якщо в словниковому запасі дитини менше 10 слів; зовсім відсутня фраза; дитина надає перевагу мовчати, навіть якщо здається, що «все розуміє».
🔹Логопед для дитини 3-х років потрібен обов’язково. В цьому віці необхідно показати дитину логопеду, навіть якщо батьки вважать, що все добре. Рекомендовано невідкладно звернутися до логопеда, якщо дитина:
  • замінює один звук іншим (наприклад, «т» на «к»);
  • «каша в роті» – говорить на незрозумілій для оточуючих мові, по-своєму;
  • мовчить, але все розуміє;
  • говорить гірше однолітків.
    Часто батькам та близьким родичам здається, що дитина не розмовляє із-за сором’язливості, або спотворює мову через впертість, але при комплексному обстеженні виявляється дійсна логопедична проблема, яка заважає дитині заговорити, а пізніше – засвоювати освітню програму.
    🔹Логопед для дитини 4-х років потрібен, якщо:
  • мовлення дитини «змазане», нечітке, незрозуміле;
  • не вимовляє 5 і більше звуків;
  • мовчить, хоча може говорити;
  • не може підтримати діалог, відповісти на прості запитання;
  • не прослідковується динамічний розвиток мовлення в цілому – дитина розмовляє приблизно так само, як і рік назад.
    🔹Логопед для дитини 5-х років необхідний, якщо:
  • мовлення нечітке;
  • неправильна вимова 3-х і більше звуків;
  • гнусавість, «шепелявість»;
  • збіднений лексичний запас.
    На цьому етапі спеціаліст необхідний обов’язково для того, щоб встановити причину проблеми та визначити шляхи їх вирішення. Так, батькам може бути запропоновано організувати навчання в інклюзивній або логопедичній групі дитячого закладу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.