Що це таке? Для чого застосовується? Це викладання у ряд за різними комбінаціями. Послідовність по викладанню рядів може бути простою (один-один) і складною (один-два, два-три, три-два тощо). Завдання пропонуються з поступовим ускладненням. Виконуючи візуально-ритмічний ряд можна використовувати різні підручні предмети: камінці, різнокольорові кубики, шишки, різні фігурки, ґудзики тощо.
Доречно починати роботу в такій послідовності :
викладання рядка з явною сенсорною ознакою, наприклад – колір;
викладання рядка за менш вираженими сенсорними ознаками, наприклад – шишка-каштан; шишка-паличка (потім палички змінюються на пеньочки);
моторний ряд без виражених ознак, наприклад – шишки – великі/маленькі, каштани, макарони різної форми тощо.
В нормі дитина 3(+/-) років може відтворити просту моторну програму типу 1:1.
Візуально-ритмічний ряд в корекційній роботі логопеда сприяє:
розвитку відчуття ритму (відпрацювання ритмічних рядів, проспівування звуків, складів);
розвитку слухового, зорового та просторового сприймання;
розвитку дрібної моторики;
розвитку зорово-моторної координації;
активізації мовлення;
розвитку фонематичного слуху;
формуванню складової структури слова;
формуванню звуковимови (автоматизації та диференціації звуків);
формуванню та відпрацювання граматичних категорій.