Категорії «кількість» і «число» є найбільш абстрактними, тому у дітей часто виникають труднощі при вивченні саме цих понять.
Серед основних завдань математичного змісту на заняттях вчителя-дефектолога є наступні:
вчити називати числа від 1 до 10, 20, 50, 100 і т.д.; від будь- якого заданого числа; розрізняти пряму та зворотну, кількісну та порядкову лічбу;
ознайомлювати з цифрами (1 – 9, 0) та їх зображенням, вчити встановлювати відповідність між цифрою та відповідною кількістю множин; ознайомлювати з властивостями натурального ряду чисел;
знайомити зі складом чисел з одиниць та двох менших (на перших етапах у межах десяти);
вчити порівнювати дві множини за кількістю і визначати відношення «на скільки більше?», «на скільки менше?», «порівну», «стільки ж», встановлювати рівність з нерівності;
вчити використовувати знаки плюс (+), мінус (-), дорівнює (=);
вчити виконувати дії додавання і віднімання, розв’язання нескладних арифметичних та логічних задач і прикладів.
На основі формування математичних уявлень одночасно розвиваються всі пізнавальні процеси: пам’ять, увага, мислення, сприймання, уява, мовлення, що є потужним чинником інтелектуального розвитку дитини.