Порушення в мовленнєвому розвитку – одна з основних ознак РАС і є провідною причиною первинного звернення батьків до спеціалістів. Побудова корекційно-логопедичної роботи в даному випадку відрізняється своєю специфікою та має свої особливі завдання.
Основне завдання в роботі з дітьми з РАС – це встановлення контакту, спонукання до комунікації, робота над власне мовленням. Організовуючи роботу з дітьми, слід розуміти, що ефективність корекційного процесу багато в чому залежатиме від створення особливих умов, в яких реально можна було б поєднувати психолого-педагогічну, медичну та інші види допомоги і відслідковувати динаміку розвитку дитини.
Логопедична робота з кожною дитиною з РАС проводиться поетапно, індивідуально, а також у групах. В корекційно-логопедичній роботі можна виділити кілька етапів:




Особливе значення в корекційно-логопедичній роботі з дітьми, які мають РАС, має робота з батьками. Роль сім’ї важлива сама по собі: як сприймають близькі особливості дитини, як беруть участь у корекційному процесі. На індивідуальних консультаціях логопед знайомить батьків з основними напрямками корекційної роботи, надає елементарні теретичні та практичні знання з мовленнєвого розвитку. Ефективною також є власне присутність батьків на занятті з логопедом.
Далі робота з сім’єю продовжується у вигляді комплексних домашніх завдань. Це дає можливість тримати батьків в курсі справ щодо проведення корекційно-логопедичної роботи, а також навчати їх самостійно працювати з дітьми вдома.