26 та 27 листопада фахівці ІРЦ провели навчальні практикуми для спеціалістів інклюзивних класів з питань діагностики дітей. Спеціалісти центру розкрили питання обстеження психолога, логопеда та дефектолога в ЗЗСО.
Основні тези:
існує велика кількість скринінгових інструментів для діагностики дітей різними спеціалістами (психологами, логопедами, дефектологами);
діагностичні критерії різноманітні і неоднорідні та повинні включати оцінку як академічних, так соціальних доменів розвитку дитини;
не існує «універсального ідеального» діагностичного інструментарію;
грамотна діагностика напряму залежить від компетенцій фахівця-діагноста;
ведення протоколу обстеження (або діагностичної картки).
Психолого-педагогічна діагностика проводиться з метою всебічного вивчення дітей і отримання даних, необхідних для забезпечення доступності та індивідуалізації навчально-виховного процесу. При цьому основним предметом оцінювання є актуальний рівень засвоєння дитиною освітньої програми та її потенційні можливості навчання.
Діагностичне обстеження проводиться на кожному році навчання на початку, в середині і в кінці навчального року згідно розкладу занять.
На підставі проведеного діагностичного обстеження визначається рівень розвитку дитини, сформованість окремих умінь і навичок.
За підсумками діагностичного обстеження планується корекційна робота з дітьми на поточний або наступний навчальний рік.