В Україні поширена система логопедичної допомоги дітям дошкільного віку у вигляді груп компенсуючого типу для дітей з порушеннями мовлення (логопедичні групи).
Нормативна наповнюваність логопедичної групи – 10-12 дітей. Учитель-логопед працює з дітьми щодня чотири академічні години.
У перші два тижні вересня вчителем-логопедом здійснюється діагностика стану сформованості мовленнєвих та немовленнєвих процесів у дошкільників, заповнюється мовленнєва картка.
Основною формою корекційно-виховної роботи є логопедичне заняття, яке сприяє цілісному розвитку всіх компонентів мовлен­нєвої системи. Корекційно-розвивальні заняття (як підгрупові, так і індивідуальні) проводяться 5 разів на тиждень, за розкладом, складеним учителем-логопедом з урахуванням музичних, фізкультурних занять та занять вихователів. Кількість та види підгрупових занять добираються вчителем-логопедом самостійно в залежності від можливостей дітей.
Логопед комплектує групи за принципом однорідності рівня мовленнєвого порушення та структури мовленнєвого дефекту. Склад підгруп протягом року може змінюватись (перекомплектовуватись) в залежності від конкретних завдань, мети того чи іншого періоду навчання та індивідуальної успішності кожної дитини.
Логопед проводить підгрупові заняття з розвитку лексики, граматики, зв’язного мовлення та з розвитку фонетико-фонематичної сторони мовлення. Уточнення, постановка, автоматизація, диференціація звуків проводяться на індивідуальних заняттях щодня за індивідуальним графіком логопеда.
Мовний матеріал для проведення корекційних занять відбирається логопедом за наступними критеріями:
▶ відповідно до матеріалу, який вивчається на інших заняттях (розвиток мовлення, ознайомлення з навколишнім, формування елементарних математичних уявлень тощо);
▶ відповідно до завдань корекції мовленнєвої діяльності дітей згідно із зазначеними програмними вимогами;
▶ відповідно до потреб додаткового відпрацювання (закріплення) матеріалу з кожною дитиною на індивідуальних заняттях.
У другій половині дня виділяється 30 хвилин на корекційну роботу вихователя з підгрупою або з окремими дітьми за завданням логопеда (щоденно).
З метою підвищення ефективності логопедичних занять необхідно звертати особливу увагу на розвиток комунікативної функції мовлення. Для цього при проведенні занять створюються спеціальні умови, які стимулюють спілкування дітей, вільне розміщення під час занять – лицем один до одного, півколом тощо).
Останні два тижні травня використовуються для обстеження дітей.
📍За останніми рекомендаціями Міністерства освіти і науки України (лист від 15.08.2023 №1/12132-23) при комплектуванні спеціальних груп мають враховуватися категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів) та рівень підтримки дитини з особливими потребами. До спеціальних груп для дітей з порушеннями мови зараховуються вихованці з функціональними мовленнєвими та соціоадаптаційними труднощами не нижче другого рівня.
📝Для довідки: в закладах дошкільної освіти м. Конотоп функціонує 16 логопедичних груп (ЗДО №1 «Орлятко» – 2 групи, ЗДО №3 «Теремок» – 2 групи, ЗДО №4 «Сонечко» – 3 групи, ЗДО №7 «Золотий ключик» – 2 групи, ЗДО №8 «Волошка» – 2 групи, ЗДО №10 «Ялинка» – 1 група, ЗДО №11 «Вітерець» – 2 групи, ЗДО №13 «Веселка» – 2 групи).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *