Високофункціональний аутизм – один із розладів аутистичного спектру, для якого характерний достатній рівень розвитку когнітивних здібностей при наявності труднощів соціальної взаємодії, стереотипій, вибіркових та одноманітних інтересів.
При високофункціональному аутизмі інтелект дитини в нормі або вище норми, у дітей рідко виникають труднощі з навчанням.
❗️Ознаки високофункціонального аутизму маловиразні, тому проблема зачасту може проявлятися лише у підлітковому віці, коли батьки та вчителі починають помічати проблеми комунікації. На перший погляд діти з високофункціональним аутизмом легко адаптуються до навколишнього, тому оточуючі люди часто не здогадуються про труднощі взаємодії та дивуються незвичним реакціям дитини. Часто високофункціональний аутизм плутають з обдарованістю або недостатньою вихованістю.
Крім того для високофункціонального аутизму характерні наступні ознаки:
🔹більш високий коефіцієнт інтелекту;
🔹відсутність проблем з дрібною моторикою;
🔹здатність легко вирішувати математичні задачі;
🔹недостатній розвиток вербалізації;
🔹більш різнопланові, але «зациклені» інтереси;
🔹недостатня емпатійнсть;
🔹підвищена чутливість до зовнішніх подразників (велике скупчення людей, шум, різкі звуки);
🔹розгубленість при соціальних контактах: труднощі при визначенні нюансів спілкування з іншими людьми (чи доречно ділиться особистим, як вести себе магазині, на неофіційній зустрічі з друзями тощо);
🔹проблеми із самоорганізацією – труднощі при постановці цілей, плануванні роботи;
🔹емоційна лабільність – досить вдало орієнтуються в буденних знайомих ситуаціях, проте при виникненні непередбачуваних обставин чи кризових ситуацій відчувають «бурю» емоцій, паніку;
🔹труднощі інтерпретації зверненого мовлення, складно сприймають багатокомпонентні словесні інструкції.
Напрями роботи при високофункціональному аутизмі:
– покращення відповідних форм соціальної поведінки;
– тренінги комунікації та мовних навичок;
– розвиток соціальних навичок (підвищення соціальної компетенції);
– релаксаційна терапія;
– заохочення специфічних вподобань (наприклад, музики або математики);
– консультування з питань професійної орієнтації та кар’єри.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *