9 та 14 вересня проведено практикуми для педагогів ЗЗСО та ЗДО з інклюзивним навчанням з теми “Технологія складання індивідуальної програми розвитку”.
Відповідно до Закону України «Про освіту», індивідуальна програма розвитку (ІПР) – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого- педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини задля визначення конкретних стратегій і підходів до навчання.
ІПР розробляється командою психолого-педагогічного супроводу з обов’язковим залученням батьків учня або його законних представників, фахівця ІРЦ та затверджується керівником закладу освіти і підписується батьками.
ІПР складається впродовж двох тижнів з моменту початку освітнього процесу і переглядається двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування, зокрема, коли:
- у дитини виникають труднощі у засвоєнні змісту навчального матеріалу;
- виникає необхідність перейти до нового рівня складності виконання завдань.
Технологія індивідуального планування і впровадження ІПР для дитини складається з таких чотирьох взаємопов’язаних етапів:
- Вивчення можливостей і потреб учня;
- Розробка ІПР;
- Реалізація ІПР;
- Моніторинг реалізації ІПР, перегляд і внесення змін.
Практичний кейс: http://pech-vo.at.ua/OP/Individualna_Programa_Rozvitku.pdf