Для успішного формування логіко-математичний понять вчитель-дефектолог розробляє цілісний комплекс завдань, дидактичних ігор та вправ з формування та розвитку кожного математичного поняття. Даний комплекс складається з урахуванням складності та обсягу навчального матеріалу, вікових та індивідуальних особливостей дитини. Корекційні заняття з математики передбачають формувальні та закріплюючі завдання, розвивальні ігри з розширення й узагальнення знань, продуктивні і репродуктивні вправи на розвиток предметних та розумових дій.
Для того, щоб урізноманітнити процес засвоєння логіко-математичних навичок у дошкільників вчитель-дефектолог обирає цікаві ігри та посібники. Наведемо деякі ігри з нетрадиційними матеріалами, що використовує на заняттях з математики корекційний педагог👇, але насправді їх набагато більше.
🔹Логічні блоки Дьенеша – це набір із 48 фігур, що відрізняються одна від одної кольором, формою, розміром, товщиною. За допомогою даного посібника діти знайомляться з основними геометричними фігурами, а також поняттям еталона форми, вмінням визначати колір і розмір об’єкта, освоюють первинні навички алгоритмічного та просторового мислення тощо.
Ігри:
1. Дитині треба підбирати блоки Дьєнеша за картками, де зображені їхні властивості: колір позначається плямою; величина – силует будиночка (великий, маленький); форма – контур фігур (круглий, квадратний, прямокутний, трикутний); товщина – умовне зображення людської фігури (товстий і тонкий).
2. Всі фігурки складаються в мішок. Попросіть дитину на дотик дістати всі круглі блоки (всі великі або всі товсті), та порахувати їх.
3. Викладіть три фігури. Дитині потрібно здогадатися, яка з них зайва і за яким принципом (за кольором, формою, розміром або товщиною).
🔹Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками», «кольоровими числами», «кольоровими лінієчками». У наборі містяться чотиригранні палички 10 різних кольорів і довжиною від 1 до 10 см. Палички Кюїзенера прості та зрозумілі дітям: вони легко звикають до них і сприймають їх у якості ігрового матеріалу, а не бачать у них нудне заучування чисел та математичних понять.
Ігри:
1. Викладіть з дитиною на площині доріжки, парканчики, потяги, квадрати, різні будиночки та тварин, використовуючи палички за інструкцією або за зразком.
2. Викладіть з дитиною драбинку, пропускаючи кожного разу одну паличку. Дитина має взяти відповідну паличку та знайти їй місце.
3. Із декількох паличок, необхідно зібрати таку ж велику, як наприклад, червона.
🔹Математичні пазли – розвивають у дитини зорову пам’ять, мислення та дрібну моторику. Дані ігри надають можливість систематизувати знання чисел від 1 до 10, закріпити вміння розташовувати числа в порядку зростання, співвідносити число з цифрою, розвивати просторову уяву, підготують дітей до вивчення поняття «додавання» та акцентують увагу на місце числа в ряді інших чисел.
🔹Камінці Марблс – різнокольорові скляні (глиняні, дерев’яні, пластмасові) кульки або плоскі камінці. Використовуються для покращення навичок порядкового та кількісного рахунку, для формування елементарних уявлень арифметичних дій на додавання та віднімання.
Ігри:
1. Виготовити ємкість з двома шляхами, дитина почергово кидає камінці в однин та інший «тунель», на останок рахує кінцевий результат.
2. Накладати камінці на велике зображення цифри на площині, яка відповідає кольору камінців та має прогалини.
3. Дитині необхідно відрахувати 5 синіх та 4 червоних камінця. Порівнюємо дві купки за кількістю (більше-менше), можна додати ще один червоний камінець (порівну).
🔹Гра «Танграм» – вона допомагає розвивати логічне мислення, уяву, увагу та комбінаторні здібності, бо дитина складає модель із геометричних фігур як мозаїку. Так, вивчаючи найпростіші геометричні фігури, дитина може знаходити серед частин конкретні елементи, наприклад, трикутники, та рахувати їх.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.