Що має знати педагог про епілепсію?
Епілепсія – захворювання головного мозку, що характеризується стійкою схильністю до виникнення епілептичних нападів, а також нейро-біологічними, когнітивними, психологічними та соціальними наслідками цього стану.
Епілепсія може проявитися в будь-якому віці, починаючи з дитинства і закінчуючи зрілим віком.
Педагог повинен вміти надати першу долікарську допомогу під час нападу, для чого треба знати ознаки епілептичного нападу:
🔹Раптова втрата свідомості або її порушення
🔹Порушення вимови та мовлення
🔹Тимчасова загальмованість
🔹Провали в пам’яті
🔹Ритмічне посмикування голови
🔹Швидке моргання очима
🔹Повторювання рухів, що виглядають неприродніми
🔹Посмикування тіла, кінцівок
🔹Раптові падіння без видимих причин
🔹Раптові болі в животі, що супроводжується подальшою сонливістю
🔹Скарги на самопочуття, зокрема – спотворений чи занадто сильний звук/смак/запах
🔹Раптовий страх, паніка або гнів без видимих причин
Яка перша допомога при епілептичному нападі?
🔸Викликати швидку допомогу, шкільну медсестру, повідомити батьків
🔸Не створювати паніки, не хвилюватися, розмовляти спокійно
🔸Попередити травмування дитини – покласти її на кушетку або підлогу
🔸Не стримувати судомні здригання
🔸Нічого не класти в рот дитині
🔸Не давати ліків чи води під час нападу
🔸Не проводити штучне дихання
🔸При появі піни з роти або блювоти краще повернути дитину на бік, очистити ротову порожнину від них
🔸Не залишати дитину одну до закінчення нападу
🔸Спокійно розмовляти з нею після нападу
Які дії інших учнів?
Учні мають знати особливості перебігання нападу для того, щоб адекватно реагувати на ситуацію, вміти допомогти, покликати на допомогу дорослих, зберігати спокій в колективі як під час нападу, так і після.
Щодо навчання дітей з епілепсією
📎Більша частина дітей з епілепсією відвідують звичайні школу або дитячий садок, успішно навчаються та інтегруються в суспільстві.
📎Батьки самі приймають рішення щодо форми навчання дитини.
📎Деякі діти з епілепсією мають супутні розлади (розлади аутичного спектру, затримку психічного розвитку, затримку мовленнєвих функцій, розлади шкільних навичок, порушення поведінки, депресивні та тривожні розлади тощо).
📎Такі учні часто мають ознаки шкільної неуспішності та можуть потребувати педагогічної підтримки із врахуванням психофізіологічних особливостей.
📎Варто пам’ятати, що не самі епілептичні напади зумовлюють обмеження життєдіяльності дитини, а супутні розлади.
📎У школі дитина може займатися фізкультурою в тій групі, яку рекомендує лікар.
📎В окремих випадках необхідно вилучити такі види навантажень, як тривала робота з комп’ютером та гаджетами (якщо у дитини фотосенситивна епілепсія).
📎Надзвичайно важливим є толерантне та підтримуюче відношення до дитини в учнівському колективі (створення доброзичливої атмосфери в класі та позитивних соціальних взаємин між всіма учнями).
На що варто звернути увагу батькам дитини з епілепсією?
👉Не слід обмежувати дитину в спілкуванні з іншими дітьми, в активному дозвіллі чи навчанні.
👉Не треба все робити за дитину, надмірна опіка може призвести до формування підвищеної тривоги або втрати віри у свої сили.
👉Очікування щодо розвитку та навчання дитини з епілепсією мають бути реалістичними.
👉Батьки обов’язково мають інформувати заклад освіти про наявну хворобу дитини для того, щоб педагоги та інші працівники закладу могли надати першу допомогу при виникненні епілептичного нападу.
👉Важливо також повідомити заклад про особливості судомних нападів та наявне медикаментозне лікування, особливо якщо дитина приймає ліки самостійно.
👉Підліток повинен знати, що нестача сну, вживання алкоголю, куріння, а у деяких випадках світломузика, тривалі відеоігри, деякі види спорту, можуть провокувати епілептичні напади.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.