Зорово-моторна координація – це координація рухів, що здійснюється під контролем зору. За допомогою зору дитина вивчає навколишню дійсність, контролює свої рухи, завдяки чому вони стають досконалішими і точнішими. Око як би «навчає» руку, а за допомогою ручних рухів в предметах, якими маніпулює дитина, відкривається більше нової інформації. Око бачить – рука зображує.

Розвиток зорово-моторної координації є необхідним елементом визначення готовності дитини до школи. Успішне виконання робіт за візуальними зразками можливе тільки за наявності координації зорового аналізу з руховими реакціями, моторикою пальців провідної руки.

У кого можуть виникнути проблеми зорово-моторної координації?

У дітей із порушеннями зору.  Тривалий розвиток зорово – моторної координації у дітей з порушеннями зору зумовлений розладами зорової системи. Порушений зір не забезпечує дитині необхідний контроль за рухами, тому рухова система часто запізнюється в розвитку, особливо страждає координація рухів, їх точність. Порушення гостроти зору, здатності очей стежити за предметом і локалізації погляду веде до того, що у дітей немає ясного бачення того, як вони виконують предметні дії і наскільки вони якісні.

У дітей з розладами рухової системи,  дрібної моторики як складової зорово-моторної координації.

У дітей із затримкою психічного розвитку та порушеннями мовлення.

У дітей з порушенням просторових уявлень та орієнтування у просторі. Діти не диференціюють ліву і праву сторони, мають труднощі у поділі цілого предмета на частини, складання цілого з частин. У зошитах вони не розрізняють праву і ліву сторону, можуть почати писати або малювати в будь-якому місці листка або альбомного аркуша, читати з середини сторінки.

У чому виявляється не сформованість зорово – моторної координації? Це може проявлятися при оволодінні навичками самообслуговування: дошкільнята із запізненням засвоюють такі вміння і навички, як застібання та розстібання ґудзиків, шнурування взуття. На заняттях фізкультурою діти не можуть утримати мету, виконувати кидання і ловлю м’яча, неточно виконують рухи з різних видів ходьби, стрибків. Багатьом дітям важко виконувати завдання з малювання: рухи рук у них скуті, невпевнені, зображені лінії часто хаотичні, немає точності напрямку руху руки, невміння зображувати предмет.

Основні напрямки в роботі з розвитку зорово – моторної координації:
1. Відновлення і зміцнення роботи м’язів ока.
2. Розвиток дрібної моторики рук.
3. Корекція образотворчих навичок.
4. Формування зорового сприймання предметів.
5. Розвиток зорово-просторової орієнтації (орієнтування у певному приміщенні, виконання інструкцій, орієнтація на аркуші тощо).

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЗОРОВО-МОТОРНОЇ КООРДИНАЦІЇ.
1. Викладання різних візерунків з мозаїки за зразком.
2. Збирання різних конструкторів за схемою-зразком.
3. Викладання малюнків з паличок за зразком.
4. Викладання малюнків з геометричних фігур за зразком.
5. Плетіння килимків з паперових смужок за зразком.
6. Плетіння з бісеру за зразком.
7. Малювання по клітинках хрестиками за зразком.
8. «Продовжи ряд» (малювання різних візерунків).
9. «Домалюй ліву (праву) половинку малюнка».
10. «Намалюй такий саме малюнок».
11. «Заштрихуй так само».

Приклади вправ для розвитку графомоторики:

https://drive.google.com/drive/folders/1x82I_XByvnfPOW-29sezthFp4KxGmBEB?usp=sharing

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *