При планування корекційних занять треба враховувати, що такі послуги мають бути організованими, планомірними, цілеспрямованими та систематичними, а також враховувати лексичну компетентність дитини .
Що таке лексична компетентність? Це наявність у дитини певного запасу слів у межах вікового періоду, адекватне використання лексем у життєвих ситуаціях, вміння оперувати узагальненими словами різного порядку.
Так, під час проведення занять різними спеціалістами (логопед, психолог, дефектолог) з різних напрямків роботи (корекція емоційно-вольової сфери, розвиток мовлення, розвиток пізнавальних процесів тощо) важливо здійснювати тематичний добір навчальних/розвиваючих завдань та вправ, об’єднаних певною лексичною тематикою, при цьому враховувати актуальний рівень мовного розвитку дитини та її словниковий запас.
Наприклад, лексичною темою для всіх корекційних занять може бути «ліс», «магазин», «тварини», «космос», «продукти харчування» тощо. Таким чином, при постійному «тренуванні» в межах однієї лексичної теми мовлення дитини набуває образності, а словниковий запас сягає такого рівня, що вона може спілкуватися з дорослими і дітьми, підтримуючи розмову на будь-яку тему в межах свого розуміння.
На фото: корекційні заняття практичних психологів на лексичну тема «Осінь».