У наш час дистанційне навчання швидко розвивається. А в умовах дії воєнного стану дітям з мовленнєвими порушеннями таке навчання просто необхідне. Хоча інтернет-технології дозволяють проводити навчання шляхом інтерактивних занять через Скайп (Skype), Вайбер (Viber), Телеграм (Telegram), Зум (Zoom), Ютуб (YouTube), дистанційне навчання в умовах воєнного стану вносить корективи в роботу вчителя-логопеда:
– потрібна організація робочого місця для вчителя-логопеда (з одного боку) та дитини (з іншого боку) з наявністю обладнаного комп’ютера, установленими необхідними програмами, сервісами та швидкісним інтеренетом;
– організація корекційно-відновлювального заняття (індивідуального чи групового) з дитиною (проведення спочатку занять-консультацій для батьків, домовленність з батьками про зручний час, а вже потім-проведення самого занятття);
– обов’язкова присутність батьків на логопедичних заняттях, постійний взаємозв’язок з батьками дітей через телефон, sms-повідомлення та інші зручні сервіси для результативності корекційно-відновлювальних занять (підтримка, обізнаність, незламне бажання допомогти своїй дитині та контроль);
– з досвіду колег вчителів-логопедів, перший етап логопедичної роботи (постановка звуків) повинен проходити тільки в тісному контакті логопеда з дитиною, а вже на етапі автоматизації та диференціації звуків можна і треба працювати в онлайн-режимі, але знову ж таки при постійній присутності та допомозі батьків);

-постійний пошук та створення практичного матеріалу (презентації, онлайн-ігри, практичні завдання) для індивідуальної роботи з дітьми.

Аналіз корекційно-розвивальних занять показав, що методика і практика, яка застосовується в звичайному режимі, під час дистанційного навчання вимагає нового підходу, значних зусиль, терпіння, гнучкості та системності.

Переваги онлайн навчання:
– безпечне навчання, не виходячи з дому, що є актуальним в умовах війни;
– використання цікавих методів та вправ;
– залучення батьків до процесу розвитку мовлення дітей;
-заняття проводяться в ігровій формі для кращого закріплення матеріалу;
-цікава та захоплююча система оцінювання досягнень та старань.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *